نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با مراکز خدماتی و تبیین اهداف و استراتژی‌های ۱۴۰۱

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه آمادگی دارد با اخذ مجوزات لازم از مسئولان ارشد و با دریافت ضمانت‌نامه ملکی، فروش اعتباری را برای مراکز خدماتی عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با مراکز خدماتی و تبیین اهداف و استراتژی‌های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: باید محدودیت‌های عرضه افزایش یابد. به این معنی که تقاضا از عرضه بیشتر است و بنابراین برای کنترل تفاوت قیمت، محصولات سهمیه بندی شده است؛ محدودیت به نوبه خود بد نیست.

وی افزود: ظرف ۲ سال گذشته محدودیت‌های بسیاری از سوی بخش‌های مختلف برای فولاد مبارکه ایجاد شده است. پس از مدتی قرار شد فقط محصولات درجه یک در بورس عرضه شود و مابقی محصولات از طریق مراکز خدماتی توزیع شود. وظیفه اصلی این مراکز هم خرده فروشی است.

طهمورث جوانبخت در ادامه بیان داشت: گاهی ممکن است به دلایل مختلف تفاوت قیمت وجود داشته باشد و گاهی نیز این تفاوت قیمت وجود ندارد. مراکز رضایت نسبی را در وزارت خانه ایجاد کرده‌اند و شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده است. سیستم آرین که ایجاد شده و در تلاشیم آن را بهبود ببخشیم، باعث افزایش شفافیت می‌شود و این مهم خود باعث بهبود شرایط می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: با دستورالعمل‌های وزارتخانه نمی‌توان محصول درجه یک به شرکت‌ها داد اما به دلیل کاهش حساسیت، شرکت‌هایی که عضو سامانه بهین یاب باشند، می‌توانند بر اساس نیاز خود محصولات را از بورس خریداری کنند.

ضرورت افزایش شفافیت در توزیع محصولات فولادی کشور

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه درباره حق اعتراض درباره محصولات توسط مراکز نیز گفت: از آنجا که این محصولات درجه ۲ است، حق اعتراض چندان قابل توجیه نیست. اگر هر استان کشش لازم را نداشته باشد در واقع بدین معنی است که آن استان شاید اصلا نیاز به مرکز خدماتی نداشته است. با این حال لازم است ضریب‌های استانی مورد بازنگری قرار گیرد. در حوزه سهمیه‌ها با اصلاح ضریب استانی تا حدودی مشکل حل خواهد شد. با این حال طی جلساتی با هلدینگ‌ها سعی می‌کنیم این مسئله نیز اصلاح شود.

جوانبخت ادامه داد: اشکالات سامانه آرین باید برطرف شود تا شفافیت حداکثر شود. هر میزان شفافیت افزایش یابد می‌توان امتیازات بیشتری از وزارتخانه صمت برای اختصاص محصولات بیشتر و درجه یک به مراکز خدماتی گرفت. ما این آمادگی را داریم که سهمیه مراکز را با نظر افراد تعیین کنیم. بحث تقسیم سود و سود انباشته هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ نباید سرمایه در گردش را از شرکت خارج کرد.

وی در پاسخ به نکات مطرح شده درخصوص تخفیف و فروش اعتباری به مراکز ابراز داشت: موضوع تخفیفات حتما بررسی و بازنگری می‌شود. در سال ۹۷ این تخفیفات کم شد و در شرایط فعلی جا دارد این میزان بازنگری شود. فولاد مبارکه آمادگی دارد با اخذ مجوزات لازم از مسئولان ارشد و با دریافت ضمانت نامه ملکی، فروش اعتباری را برای مراکز خدماتی عملیاتی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =