• ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
  • کد خبر: 22771
  • readingTime: ۱ دقیقه
کرونا

طبق آخرین امار جهانی در شبانه روز گذشته بیش از یک میلیون و ۶۴۶ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۴۴ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۰۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۷۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۲۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۵ هزار و ۹۵۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۰ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۶۵۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۹۸۳ هزار و ۴۸۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵ هزار و ۹۲۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۴۷۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۱۴ هزار و ۹۰۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۸ هزار و ۱۰۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۳۱۵ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۵۱ هزار و ۳۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان و ترکیه نیز به‌ترتیب با ۲۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۳۲۰, ۱۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۸۱, ۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۴, ۱۵ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۴۸۰ و ۱۴ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۲۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۸۵۹ مبتلا و اسپانیا نیز با ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار وم ۴۲۸ هزار نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۵۴ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۳۴, ۴۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ و ۲۶ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۸۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =