• ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر: 22746
  • readingTime: ۱ دقیقه
پلیس

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان گفت: متاسفانه کشف و ضبط گواهی‌نامه‌های رانندگی رواج یافته است که از مردم تقاضا می‌شود هزینه‌ای به جاعلان گواهی‌نامه پرداخت نکنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: متاسفانه این روزها گواهینامه‌های رانندگی جعلی زیادی در استان اصفهان کشف و ضبط می‌شوند. جعل گواهینامه‌های رانندگی به‌دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای نداشته و حتی پیگیرد قانونی و قضایی برای دارنده گواهینامه جعلی دارد.
وی افزود: دارندگان گواهینامه جعلی و کسانی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل کند؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان با اشاره به اینکه وسیله ای که با آن مرتکب حادثه شده اند توقیف خواهد شد، تصریح کرد: جاعلان گواهی‌نامه و افراد دارای گواهی‌نامه جعلی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و هیچ حمایت بیمه ای نمی‌شوند.
سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی کند، خاطرنشان کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، قطعاً جعلی است. کسانی که مشکل قانونی اخذ گواهینامه دارند متاسفانه آگاهانه اقدام به این کار می‌کنند.
وی اضافه کرد: جعلی بودن گواهی‌نامه با روئیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است و شهروندان فریب این جاعلان را نخورندو از طریق تماس با شماره ۱۱۰ پلیس را در جریان اقدام جاعلان گواهی‌نامه قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =