• ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر: 22731
  • readingTime: ۱ دقیقه
فاطمی امین در دیدار با معاون نخست وزیر ارمنستان اسفند 1400

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون نخست وزیر ارمنستان گفت: ایران بدون نفت حدود ۸۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی دارد که این حجم از مبادلات با روش‌های مختلفی در حال انجام است و امسال نیز ۴۰ درصد بیش از سال گذشته صادرات داشتیم.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در دیدار با «سورن پاپیکیان» معاون نخست‌ وزیر ارمنستان با بیان این مطلب، افزود: باید تلاش کنیم تا سطح روابط اقتصادی دو کشور را به سطح روابط فرهنگی و تاریخی بسیار خوب دو کشور برسانیم.

توافقات مشترک تا چند ماه آینده عملیاتی خواهند شد

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر اقتصاد ارمنستان، گفت: در این جلسه به نتایج و توافقات خوبی دست یافتیم، این نتایج مثبت در حوزه‌هایی از جمله ترانزیت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بوده است و باید در چند ماه آینده به صورت عملیاتی کارهای مشترک را انجام دهیم.

عملیاتی کردن ظرفیت‌های مشترک برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: هرچند در یک سال گذشته روابط اقتصادی دو کشور افزایش داشته است، اما همچنان ناکافی است و میزان روابط باید با عملیاتی کردن ظرفیت‌های مشترک، ارتقا یابد.

ارتباط میان کسب‌وکارهای ایرانی و ارمنی شکل بگیرد

فاطمی امین با اشاره به حضور فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی ایران در این سفر، ادامه داد: اگر ارتباط میان کسب‌وکارهای ایرانی و ارمنی شکل بگیرد به موفقیت‌های خوبی در خصوص افزایش مراودات میان دو کشور دست خواهیم یافت.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک یکی از ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقاء مراودات اقتصادی است

وی با بیان این‌که فعالیت‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند فراتر از مبادله کالا باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک یکی از ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقاء مراودات خواهد بود، صنایع‌غذایی و لوازم‌خانگی از جمله حوزه‌های تحقق این سرمایه‌گذاری‌های مشترک است.

امسال ۴۰ درصد بیش از سال گذشته صادرات داشتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تبادلات مالی را یکی از زیرساخت‌های مهم برای فعالیت کسب‌وکارهای دوطرف دانست و افزود: ایران بدون نفت حدود ۸۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی دارد که این حجم از مبادلات با روش‌های مختلفی از جمله تهاتر در حال انجام است و امسال نیز ۴۰ درصد بیش از سال گذشته صادرات داشتیم.

در سه ماه گذشته بیش از ۹۰۰ مورد تهاتر انجام داده‌ایم

فاطمی امین با بیان این‌که در سه ماه گذشته بیش از ۹۰۰ مورد تهاتر انجام داده‌ایم، توضیح داد: تهاتر می‌تواند به صورت چند جانبه نیز میان چند کشور انجام پذیرد.

امکان افزایش دوبرابری حجم تجارت دو کشور با بسترسازی نقل‌وانتقالات مالی

وی همچنین تأکید کرد: اگر سازوکارهای نقل‌وانتقالات پولی و مالی به خوبی شکل بگیرد حجم تجارت دو کشور در مدت کوتاهی دو برابر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =