تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در یک دیدار سخت توانست با نتیجه ۸۰ بر ۶۸ برابر سوریه به برتری دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی بسکتبال ایران در قالب مسابقات انتخابی پنجره دوم جام جهانی ۲۰۲۳ عصر امروز، یکشنبه، در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی سوریه قرار گرفت. تیم ملی ایران در مسابقه قبلی خود برابر قزاقستان تن به یک شکست ناباورانه داد تا جایگاه تیم کشورمان در صدر جدول این گروه به خطر بیافتد. از طرفی سوریه نیز پیش از این دیدار توانسته بود تیم ملی بحرین را در منامه شکست دهد.

با این وجود آسمان‌خراش‌های ایرانی در این مسابقه علیرغم غافلگیری در کوارتر و توانستند با نتیجه حریف خود را شکست دهند.

گزارش بازی

بازیکنان تیم ملی ایران: متین آقاجان پور، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، سعید داورپناه، احسان دلیرزهان، نوید رضایی فر. آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، سالار منجی، میثم میرزایی و محمد یوسف وند.

سرمربی: مصطفی هاشمی

کوارتر اول (ایران ۱۵ _ ۱۸ سوریه): امتیاز اول این بازی را سوری‌ها با یک پرتاب دو امتیازی به دست آورند، اما داورپناه با یک پرتاب سه امتیازی خیلی زود به این امتیاز واکنش نشان داد. در ادامه این کوارتر احمد حمام با درخشش خود سوریه را پیش در بازی پیش انداخت و در برهه‌ای اختلاف امتیاز به ۷ امتیاز نیز رسید. ایران در این کوارتر در دفاع و حمله کم دقت بود، اما با این حال بازیکنان ایران با درخشش فردی‌ و استفاده از خطاهای پرتعداد تیم حریف اجازه ندادند اختلاف امتیازات زیاد شود و در نهایت ایران با سه امتیاز اختلاف این کوارتر را به پایان رساند.

کوارتر دوم (ایران ۳۹ _ ۳۶ سوریه): روند نامطلوب ایران در این کوارتر نیز ادامه داشت و حمله بی برنامه و دفاع غیر منسجم اختلاف امتیاز را به ۱۲ افزایش داد. پرتاب‌های سه امتیازی بازیکنان سوریه‌، درست همانند بازی قبلی ایران مقابل قزاقستان بدون هیچ مزاحمی راه به سبد پیدا می‌کرد و در زیر سبد نیز خبری از دفاع و ریباندهای بازیکنان ایران نبود. از طرفی بازیکنان ایران از پرتاب‌ها و اندک فرصت‌های خود استفاده لازم را نکردند. در این کوارتر تنها محمد جمشیدی در حد و اندازه تیم ملی ظاهر شد و با ابتکار خود ایران را از شرایط بحرانی خارج و با پرتاب‌های خود اختلاف را به حداقل رساند. در دو دقیقه پایانی بازیکنان ایران به خود آمدند و با چند حرکت تیمی زیبا برای اولین بار در طول بازی در امتیازها پیش افتادند.

کوارتر سوم (ایران ۵۹ _ ۵۵ سوریه): در این کوارتر هم سوری‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و دو تیم در عدد ۳۹ مساوی شدند، اما پرتاب سه امتیازی زنگنه چراغ اول را برای ایران در این کوارتر روشن کرد. زنگنه در این کوارتر خوب ظاهر شد و با یک بلاک شات شور و حرارت را به سالن برگرداند. بازی فیزیکی دو تیم در این کوارتر اجازه رد و بدل شدن امتیازات زیادی را نداد. از طرفی خطاهای تیمی ایران خیلی زود به عدد چهار رسید و این موضوع کار برای ایران سخت کرد؛ حتی در دقایقی سوریه‌ای توانستند پیش بیافتند، اما پرتاب‌های سه امتیازی بازیکنان ایران بار دیگر برتری را به ایران هدیه دادند. در کل دو تیم در این ست پایاپای پیش‌ رفتند.

کوارتر چهارم (ایران ۸۰ _ ۶۸ سوریه): ایران این کوارتر را قدرتمند شروع کرد و ۹ امتیاز از حریف پیش افتاد تا مانند بازی قبلی در کوارتر آخر غافلگیر نشود. بازی در این کوارتر با فراز و نشیب بسیاری دنبال می‌شد و دو مربی در همان ابتدا یکی از وقت استراحت‌های خود را استفاده کردند. رفته رفته تیم ایران با بازی خوب رضایی‌فرد و دیگر بازیکنان بر حریف مسلط شد و اختلاف قابل توجهی با حریف ایجاد کرد.

بهترین بازیکن: محمد جمشیدی (ایران)

حواشی:

*در این بازی تعدادی از هواداران بسکتبال اجازه ورود به تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی را پیدا کردند و در سالن حضور داشتند.

*هاشمی، سرمربی تیم ملی ایران که این‌ روزها بیش از پیش فشار روی شانه‌ها خود احساس می‌کند، جنب و جوش خاصی در کنار زمین داشت.

*توپ‌ربایی محشر محمد جمشیدی در کوارتر دوم، توانست شور و اشتیاق را به هوادار حاضر در سالن برگرداند و بار دیگر صدای تشویق‌ها بالا رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =