رازفر

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن گفت: باید بر روی همه ذخایر معدنی سنگ آهن برنامه‌ریزی انجام شود. نمی‌شود به صرف اینکه معادنی عیار پایین دارند آنها را نادیده بگیریم چراکه نشناختن ماده معدنی و شرایط فیزیکی و شیمیایی آن در تصمیمی که ما می‌گیریم بسیار تاثیرگذار است

مسعود رازفر نماینده گروه ارزش و عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن در پنل دوم اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «نهضت فرآوری اقدامات، فرصت‌ها و الزامات» اظهار کرد: ما در فرآوری سنگ آهن در دوره‌ای به جایی رسیدیم که به مرور باطله‌های معادن رو به افزایش بود و اکتشاف اصولی نیز انجام نمی‌شد و شرایط طوری شد که به دلیل عدم مطالعه اکتشافی صحیح و محاسبه ذخایر، معادن غیر قابل استفاده شد.

وی گفت: باید بر روی همه ذخایر معدنی سنگ آهن برنامه‌ریزی انجام شود. نمی‌شود به صرف اینکه معادنی عیار پایین دارند آنها را نادیده بگیریم چراکه نشناختن ماده معدنی و شرایط فیزیکی و شیمیایی آن در تصمیمی که ما می‌گیریم بسیار تاثیرگذار است؛ به خصوص در مورد هماتیت باید این توجه صورت گیرد.

رازفر افزود: برای بسیاری از اندیس‌های معدنی، که با عنوان معادن کوچک مقیاس ثبت شده هیچ مطالعه اکتشافی و دانشگاهی، آزمایشگاهی کافی انجام نشده است. بسیاری از این‌ها به خاطر ذخایر کارشناسی نشده، به کوچک مقیاس شناخته شده‌ و معادن دارای ذخیره کمی و کیفی هستند که باید هر دو این ها را در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: تعریف ما از هماتیت و مگنتیت اکنون دقیق‌تر شده ولی دیدگاه درباره این دو هنوز متفاوت است. اکنون که داریم درباره مسئله علمی و اقتصادی این موضوع کار می‌کنیم باید روی مواردی همچون باطله نیز صحبت کنیم.

عضو هییت مدیره انجمن سنگ آهن تصریح کرد: باید پایلوت‌های مختلف برای فرآوری هماتیت را حتما انجام دهیم و آنالیز کنیم تا شرکت‌ها با تولید مقالات و ارائه‌های مختلف بتوانند این دانش را در اختیار دیگر فعالان این حوزه بگذارند. بنابراین فعالیت علمی و کارشناسی‌کردن علاوه بر ارتقای ذخایر ملی می‌تواند به صنایع کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =