ورق خودرو چهارمحال بختیاری

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: با بومی‌سازی و ساخت داخل در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، سالانه به میزان حدود ۲میلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش ایراسین، حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از صرفه جویی سالانه به میزان حدود ۲میلیون دلار با بومی سازی و ساخت داخل در این واحد صنعتی خبر داد.
وی افزود: برنامه‌ریزی بومی‌سازی از زمانی که در گروه فولاد مبارکه کلید خورد، ورق خودرو نیز به عنوان یک رسالت این موضوع را در دستور کار قرار داد.
شجاعی با اشاره به اینکه برنامه بومی‌سازی از مرحله طراحی تعریف می شود و تا مرحله ساخت تداوم دارد اظهار کرد: در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری این مهم به عنوان یک سیاست کلیدی دنبال شده و همچنان ادامه دارد و اکنون ساخت گریبکس جرثقیل‌ها، رادیانتیوب ها و رکوپراتورهای کوره آنیل،چرخ های ماشین جوشو بیرینگ‌های حوضچه مذاب و...در حال انجام است و ساخت دیگر قطعات نیز پیش بینی شده است.
وی ضمن ابراز خوش بینی برای بومی سازی در زنجیره آهن و فولاد، افزود: وزارت صمت می تواند یک بستر اطلاعاتی طراحی و راه اندازی نموده تا از توانمندی های داخل کشور مطلع شده و درخواست شرکت ها در سامانه ارائه شده و به اشتراک گذارده شود.
شجاعی تصریح کرد: امروز دیگر نباید هر شرکتی، موضوع مهم بومی سازی را از صفر شروع کند، بلکه با تبادل تجربیات و دستاوردها در این بخش، از اتلاف زمان پرهیز و با تبادل اطلاعات در شتاب بخشیدن به ساخت داخل کمک شایانی شود.
وی تاکید کرد: بومی‌سازی امروز باید در اقتصاد کشور به شکل سازمان‌یافته مورد توجه قرار گرفته تا در رشد اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد و در حقیقت بالاترین کمک دولت به امر بومی سازی، سازمان دهی این مساله جدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =