ایران امارات

رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: در چند ماه اخیر با تعاملات ایجاد شده موفق به جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران اماراتی شده‌ایم که ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایراسین، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه و تجارت در نشست بررسی مشکلات صادرات به امارات، از اعزام رایزن اقتصادی به این کشور در سال آینده خبر داد و گفت: امسال رایزنان اقتصادی را از ۵ نفر به ۱۰ نفر رساندیم اما با بودجه سال آینده در تلاشیم که به ۳۰ کشور از جمله امارات رایزن اقتصادی اعزام کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: یک رایزن اقتصادی به تنهایی نمی تواند جهش جدیدی برای توسعه صادرات ایجاد کند بلکه توجه به ویژه ما به بخش خصوصی است.

ما در تلاشیم تا برای رایزن های اقتصادی و مراکز تجاری احداث شده در کشور های مختلف استانداردی را بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی مدلی را تعریف و آنها را ارزیابی کنیم که بر این اساس دسته بندی و به آنها امتیاز داده خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به سفر اخیر خود به امارات برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی گفت: در سفر مذکور با شرکت های بزرگ مذاکراتی برای حل مشکلات حمل و نقل کشتیرانی و مبادلات مالی انجام دادیم که به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: در چند ماه اخیر با تعاملات ایجاد شده موفق به جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی سرمایه گذاران اماراتی شده‌ایم که ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

پیمان بانک افزود: مساله اصلی درباره رایزن اقتصادی انتخاب درست افراد است و از آذرماه برای انتخاب افراد اقدام کرده ایم و هیچ توصیه ای نیز در این باره نمی پذیریم.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی رایزن اقتصادی در امارات متحده عربی مستقر خواهد شد، گفت: با توجه به تامین بودجه اعزام رایزنان اقتصادی در سال ۱۴۰۱ما قادریم از ابتدای سال رایزن اقتصادی را در امارات مستقر کنیم ولی در این کار عجله ای نداریم زیرا انتخاب فرد کارآمد برای ما مهمتر است.

ما نیاز به رایزنی اقتصادی از جنس تجار هستیم که به مسائل و مشکلات تجار آشنا باشد و بتواند در این باره کمک حال فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =