شهاب‌الدین عزیزی خادم

روز پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جهت عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با توجه به درخواست ۵ نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، طبق بند ٢ ماده ٣۴ و بند ٣ ماده ٣٤ اساسنامه که دستور جلسه باید حداقل هفت روز قبل از جلسه برای اعضا هیات رییسه ارسال شود، این جلسه روز پنجشنبه آینده ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد. در این نشست، برکناری شهاب الدین عزیزی خادم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احسان اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با شبکه خبر پیرامون جلسه روز پنجشنبه گفت: در طول مدت یک‌سال گذشته، تذکرات و نکاتی به شکل مکتوب و شفاهی در جلسه هیات رییسه در قالب صورتجلسه و داستان‌هایی از این دست گفته شده اما هیچ شاهد و نشانه‌ای مبنی بر اصلاح فرآیند دیده نشده است.

وی با بیان اینکه دوستان فدراسیون‌نشین در همان فضا حرکت می‌کنند، افزود: ما به نمایندگی از مجمع و دومین رکن عالی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و البته به نمایندگی از مردم ایران و همه هواداران که منتخب مجمع در هیات رییسه هستیم، برخود لازم دانستیم به این مسائل ورود داشته باشیم. روز بیستم بهمن درخواست دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه را ارائه دادیم.

احسان اصولی ادامه داد: طبق اساسنامه اگر دست کم یک سوم اعضای هیات رییسه درخواست تشکیل جلسه بدهند، رییس فدراسیون موظف است ظرف مدت چهارده روز جلسه‌ای را تشکیل بدهد. البته تعداد اعضای درخواست‌دهنده هیأت رئیسه خیلی بیشتر از یک‌سوم است. در غیر این صورت اعضای هیأت رئیسه راسا برای تشکیل جلسه اقدام کرده و بحث عزل موقت را طبق بند ۱۴ ماده ۳۵ اساسنامه فدراسیون که جزو اختیارات هیأت رئیسه است را انجام خواهند داد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در هیأت رئیسه دفاعیات عزیزی خادم را خواهیم شنید، گفت: در نهایت مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده این موضوع خواهد بود، اقدامی که انجام می‌دهیم کاملا قانونی و طبق اساسنامه مصوب در اختیار است. همچنین این اقدام براساس نظرات اعضای مجمع است که در کمتر از یک سال آنها را به ما منتقل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از همه مهمتر دلیل ما برای این درخواست، برخی اتفاقات ناگوار و از همه مهمتر ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس بود. بیم و نگرانی داریم که همین اتفاق برای فوتبال ملی کشورمان رخ بدهد. رفتارهایی که می‌بینیم، ما را بر آن داشت که پیش از وقوع این اتفاق ناگوار برای فوتبال، علاج کار را دیده و به این شکل موضوع را دنبال کنیم.

احسان اصولی در پایان اظهار داشت: از آنجایی که اصطلاحات اساسنامه باید دقیق و حقوقی بیان شود، چیزی به نام استیضاح نداریم بلکه بحث عزل موقت است و این موضوع در مجمع عمومی به رأی گذاشته خواهد شد. اگر مجمع رأی بدهد، عزل دائم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =