گل گهر

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: برای نخستین بار سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و گل‌گهر در تکمیل زنجیره ارزش عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدمحسن نبوی در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه شرکت گل‌گهر یکی از مهمترین شرکت‌های معدنی و بزرگترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور است، اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های شرکت گل‌گهر تکمیل زنجیره ارزش است و با توجه به نیاز کنسانتره و گندله در کشور این فرصت سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و این هدف برای سرمایه‌گذاری در کنار آب‌های خلیج‌فارس و منطقه چابهار برنامه‌ریزی شد.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خاطرنشان کرد: شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز با سهامداری ۳۵ درصدی شرکت گل‌گهر یکی از پروژه‌های فولادی تعریف ‌شده است و خوراک این واحد صنعتی از طریق واردات تامین می‌شود و امیدواریم در توسعه فازهای آتی بتوانیم به ارزش افزوده بالا دست یابیم.

سرمایه‌گذاری مشترک فولادمبارکه و گل‌گهر

وی با بیان اینکه تاکید مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ایجاد کنسرسیوم مشترک صنایع بزرگ معدنی و فولادی برای تحقق توسعه به وسعت ایران است، گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور، دارای ۱۰ درصد سهم در شرکت گل‌گهر است که برای نخستین بار سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و گل‌گهر در تکمیل زنجیره ارزش عملیاتی خواهد شد.

نبوی با اشاره به اینکه تامین سنگ‌آهن، اصلی‌ترین محور استراتژی توسعه در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است، بیان کرد: عملیات اجرایی معدن سنگ‌آهن زیرزمینی شماره ۶ گل‌گهر، به عنوان اولین معدن سنگ‌آهن کشور در زمینه تامین سنگ‌آهن در بهار سال آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

جانمایی ۱۰ پهنه اکتشافی در کشور توسط گل‌گهر

وی با اشاره به اینکه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مجوز پنج پهنه اکتشافی را برای تامین نیاز سنگ‌آهن در سال‌های آتی در دستور کار دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اکتشافات معدنی، شرکت گل‌گهر ۱۰ منطقه را در کشور جانمایی کرده است که مجوز پنج پهنه اکتشافی برای تامین نیاز سنگ‌آهن در سال‌های آتی صادر شده است و پنج پهنه اکتشافی دیگر هم در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی برای جابه‌جایی بار، گفت: با ایجاد کنسرسیوم و فراهم شدن زیرساخت‌های ریلی اعم از تامین لوکوموتیو می‌توان به تولید فولاد با ارزش افزوده بالا دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =