مسئولیت اجتماعی ذوب آهن

همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین آغاز بهره‌برداری از سه پروژه ذوب آهن در حوزه های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایراسین، پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین آغاز بهره برداری از سه پروژه ذوب‌آهن در حوزه‌های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر، حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس، حمیدرضا محمدی فرماندار این شهرستان، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن و جمعی از دیگر مسئولین این شرکت و شهرستان لنجان در شرکت ذوب‌آهن برگزار شد.

در این آیین دو پروژه زیست محیطی بهینه‌سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند شماره یک و یک پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی جهت تجهیزات جدید بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن از جمله دستگاه پیشرفتهMRI ، دستگاه سنگ شکن، دستگاه پیشرفته سی تی اسکن۱۶ اسلایس و دستگاه پیشرفته دانسیتومتری، سنجش تراکم استخوان، راه اندازی شد.

ایرج رخصتی در این آیین در خصوص پروژه های زیست محیطی افتتاح شده، گفت: تمام پروژه‌های توسعه‌ای ذوب آهن اصفهان پیوست زیست محیطی دارند و این واحد بزرگ صنعتی از ابتدای تاسیس، خود را متعهد به رعایت الزامات صنعت سبز می‌داند و در این راستا فعالیت‌های مختلف را با هزینه‌های چشمگیر انجام داده است.

وی افزود: محیط زیست امانتی است که باید آن را به دست آیندگان بسپاریم و با توجه به اینکه طبق آموزه‌های دین اسلامی، آسیب رساندن به یک نفر در حکم آسیب به کل بشریت است؛ لذا حتی رفع کمترین آلایندگی‌ها هم باید مدنظر باشد.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن، راه‌اندازی تجهیزات جدید بیمارستان شهیدمطهری را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و گفت: این تجهیزات به ویژه MRI در منطقه وجود ندارد و راه‌اندازی آن خدمت مهمی به این منطقه با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دستاوردهای صنعت چشمگیر است

امام جمعه زرین شهر نیز در این آیین، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت را چشمگیر دانست و گفت: پیش از انقلاب، متاسفانه مانع انتقال دانش فنی به ایرانیان می شدند و اما حماسه سازی مردم در برابر رژیم طاغوت، تمام آن مناسبات ظالمانه را برهم زد و جوانانی از همین خاک مدیریت صنعت کشور را برعهده گرفتند.

وی افزود: دستاوردهای ذوب آهن اصفهان یکی از نمادهای مهم خودباوری و اعتماد به جوانان است و با این نیروی انسانی توانمند می‌توان انتظار پیشرفت های بیشتری از این مجموعه صنعتی داشت.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: صنعت فولاد ایران مدیون ذوب آهن اصفهان است و این شرکت کانونی برای تربیت نیروهای متخصص و مدیران کارآمد جهت صنعت کشور بوده‌است.

حسین رجایی با اشاره به تجارب ارزشمند پیشگامان ذوب آهن، تصریح کرد: جوانان این شرکت نیز با سرلوحه قرار دادن گام دوم انقلاب می‌توانند این شرکت را که پیشگام صنایع فولادی است به عنوان پیشتاز در تولید محصولات صنعتی مهم مطرح کنند.

وی برقراری تعاملات عمیق تر با ذوب آهن اصفهان را از جمله برنامه های کاری خود برشمرد و اظهار داشت: آمادگی همکاری و حمایت از این مجتمع عظیم صنعتی را داریم تا دوباره جایگاه خود را در قله صنعت فولاد کشور به دست آورد.

نماینده مردم لنجان، پروژه‌های زیست محیطی ذوب‌آهن به ویژه پروژه‌های جدید را قابل تقدیر دانست و گفت: این پروژه‌ها هزینه‌بر هستند و اغلب هم به خوبی دیده نمی شوند اما از جنبه اخلاقی و انسانی بسیار مهم هستند و با دعای خیر مردم، برکات فراوان آن به این شرکت می‌رسد.

اهمیت پروژه‌های زیست محیطی صنایع

فرماندار شهرستان لنجان نیز ضمن تقدیر از اقدامات ذوب آهن در حوزه‌های زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: این شرکت در مقابله با بحران کرونا نیز به منطقه خدمات بسیاری ارائه داد و بیمارستان شهید مطهری همچون گذشته آمادگی کامل خود برای مقابله با سویه جدید این بیماری اعلام کرد.

حمید رضا محمدی افزود: باوجود اینکه وظیفه ذاتی بیمارستان شهیدمطهری، ارائه خدمات به ذوب آهن اصفهان است اما همواره به مردم منطقه خدمات بسیار مهمی ارائه داده است.

وی اضافه کرد: شهر فولادشهر در حال توسعه است و وجود این بیمارستان اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم از استان‌های همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و لذا وظیفه ما مسئولان است که نهایت همکاری را با ذوب آهن اصفهان و این بیمارستان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =