• ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 22187
  • readingTime: ۴ دقیقه
صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اینک رقم صادرات و همچنین تولید در کشور از قبیل پتروشیمی، لوازم خانگی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع سلولوزی، چرم، مصنوعات، شمش آلومینیوم، کاتد مس و اینگونه موارد روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در آیین معرفی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بدون اشاره به آمار و ارقام تولید و صادرات در کشور اظهار کرد: امروز به برکت تلاش‌های در حال انجام، فضای کلان حاکم بر اقتصاد کشور و فضای حاکم بر شرایط کلان اقتصادی در سطح همسایگان و دیگر شرایط موجود رو به بهبودی است.

به گفته وی، البته در بعضی مواقع با تلاطم‌هایی روبه رو هستیم اما بطور مسلم تلاش همه بر این است که در قالب طرح‌های موجود و طرح‌های آمایشی نهایت تلاش را به‌کار گیریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت تحول گراست که در مقاطعی هم در وزارتخانه مسوولیت معاونت طرح و برنامه را بر عهده داشته است و در قالب سیاست های کلان طرح های زیرساختی بسیار خوبی تعریف شده که بطور قطع در سطح استان‌ها اجرا خواهد شد.

صالحی نیا اضافه کرد: استان اصفهان در بسیاری از رشته صنعتی فعالیت خوبی دارد و در بسیاری از رشته ها سرآمد است و این استان قطب صنایع قطعه سازی، نساجی، فولاد است و صنایع پایین دست پتروشیمی، غذایی و لوازم خانگی بسیاری در این استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شاخص‌هایی که در بخش صنعت از آن بعنوان بخش مهمی از ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در بخش صنعت یاد می‌شوند در استان اصفهان وجود دارد .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرفیت و قابلیت‌های صنعتی و معدنی استان اصفهان در کشور شهره خاص و عام است بیان کرد: این منطقه از نظر تعداد واحدهای صنعتی، بسیار شاخص است و در بخش صنایع نوین و هایتک با توجه به مراکزی موجود و شهرک‌های خاص در این زمینه، سرآمد کشور و از سابقه دیرینه و ظرفیت‌ها و قابلیت های با ارزشی در بخش صنعت و معدن و تجارت، برخوردار است.

وی با بیان اینکه وجود حدود چهار هزار طرح نیمه کاره در این استان گویای ظرفیت‌های اقتصادی، تولیدی و منابع انسانی و نیروهای متخصص در اصفهان است افزود: واحدهایی در این استان در حال اجرای طرح هستند که با توجه به شرایط موجود و یک سری از الزامات، اهداف و برنامه های آمایش سرزمین باید برای راه اندازی بیشتر مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند و در ستادهای رفع موانع تولید به این واحدها پرداخته شود.

صالحی نیا ادامه داد: وجود این همه واحد صنعتی و شهرک های صنعتی در سطح استان اصفهان ظرفیت و قابلیت هایی را از شرق تا غرب و جنوب و تا شمال استان ایجاد کرده است که هر کدام از این مناطق در اصفهان به تنهایی یک استان محسوب می شوند وقابلیت ها و ظرفیت های با ارزشی دارند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان بخش سیاستگذار تنها باید پشتیبانی لازم را از اجرای این طرح های صنعتی و تولیدی بعمل آورد و برون سپاری و واگذاری کارها به صاحبان صنایع، تشکل‌ها و خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان اصفهان با این همه ظرفیت و قابلیت‌ها شرایط لازم را برای حرکت و جهش، به سمت توسعه و بهبود شرایط دارد و همه مسوولان و متولیان بخش صنعت استان علاقمند و پای کار و نشان دهنده اهمیت این بخش است.

وی افزود: فراز و فرودهایی به‌دلایل متفاوت در دوره‌های مختلف وجود داشته است اما برایند کار همیشه باید به سمت شرایط بهتر باشد.

صالحی نیا با بیان اینکه تغییر و تحول برای انجام کارها ضروری است و باید اینگونه تغییرات را به فال نیک بگیریم اضافه کرد: حضور مسوولان استان و مدیران واحدهای صنعتی، بخص خصوصی و واحدهای صنفی در این مراسم گواه بر عملکرد مثبت و موفقیت در دوره گذشته در این سازمان است و در مدت کوتاه با دیدگاه‌های سرپرست جدید این سازمان در ارتباط با توسعه بخش صنعت، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و واگذاری کارها به صاحبان صنایع و معادن آشنایی پیدا کردم.

وی خاطرنشان کرد: این استان علاوه بر برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی، قابلیت‌های ارزشمندی در زمینه واحدهای صنفی و واحدهای خدماتی و فنی برخوردار است و از ظرفیت فنی و اجرایی بسیار خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: امروز واحدهای تولیدی به‌دلایل مختلفی از تامین نقدینگی، مشکلات با بانک ها و مشکلات زیرساختی از جمله آب، برق و گاز مواجه هستند که در ستاد رفع موانع تولید باید با سعه صدر و کمک بیشتر مشکلات این واحدها را مد نظر قرار داد و در راستای رفع مشکلات آنها کوشش کرد.

صالحی نیا اظهار کرد: ارکان مرتبط در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای کمک به واحدهای تولید تلاش خواهند کرد و در سازمان گسترش به‌عنوان معاونتی در مجموعه این وزارتخانه از ظرفیت‌های در ارتباط با نوسازی، بازسازی و کمک به رفع مشکلات برخی از واحدهای مرتبط و بویژه صنایع مرتبط با قطعه سازی، ماشین سازی را در استان اصفهان به‌عنوان واحدهای خوب و سرآمد و کارآمدی است، استفاده خواهیم داد.

در پایان این مراسم امیرحسین کمیلی به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان معرفی و از ایرج موفق مدیر کل سابق این سازمان قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =