امیر رضا نقش معاون اقتصادی استاندار اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۸۲۵ معدن فعال در استان اصفهان وجود دارد و اصفهان از این نظر مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است اما زنجیره این معادن کامل نیست و صنایع پایین دستی را ندارند و با مسایل و مشکلات خاص خود مواجه هستند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امیررضا نقش روز چهارشنبه در آیین معرفی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ، با بیان اینکه امروز مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان اصفهان بسیار زیاد است اظهار کرد: از مجموع حدود ۹ هزار واحد صنعتی در این استان نزدیک به نیمی از آنها تعطیلند و یا زیر ظرفیت و کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند. بیش از چهار هزار واحد صنعتی در استان تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که این تنها بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی در استان اصفهان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد نیمه تمام در استان اصفهان وجود دارد که این مشکلات بویژه در زمینه افزایش نرخ ارز از سال ۹۷ به بعد اتفاق افتاده است که این واحدها برای ادامه کار نیاز به کمک و ارائه تسهیلات دارند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات و بویژه تسهیلات سرمایه ثابت از نیازهای ضروری این واحدهاست اضافه کرد: مجموعه استانداری در این زمینه اقداماتی خوبی انجام داده است و حرکت‌های خوبی آغاز شده که در مرحله اول طرح های نیمه تمام صنعتی را در استان ساماندهی شوند و در دستکم نیمی از این واحدها را در اهداف چهارساله قرار داده شده است که به یک وضعیت مشخصی برسند.

نقش گفت: ۸۲۵ معدن فعال در استان اصفهان وجود دارد و اصفهان از این نظر مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است اما زنجیره این معادن کامل نیست و صنایع پایین دستی را ندارند و با مسایل و مشکلات خاص خود مواجه هستند.

به گفته وی، محمل های قانونی خیلی خوبی برای حمایت از فعالان اقتصادی در استان ایجاد و احیا شده است و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به روز شده است و تعداد پرونده‌های بانکی در این ستاد به صفر رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد:جلسه های ستاد تسهیل استان بصورت هفتگی بیش از چهار تا پنج ساعته برای بررسی مشکلات بانکی واحدهای صنعتی و تولیدی برگزار می شده که این پرونده ها به صفر رسیده است و حدود چهل پرونده غیر بانکی باقیمانده که بطور تقریبی سر سامان پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اجرایی شدن این مصوبات یکی از مشکلات ما با بعضی از دستگاه‌های اجرایی بود که برخی از آنها زیر بار مصوبات ستاد تسهیل نمی رفتند که با حمایت قوه قضاییه، این دستگاه‌ها ملزم به پیروی از این مصوبات شدند و در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی می شود و خیلی از مشکلات این واحدها و بویژه مسایل بانکی این واحدها را برطرف کرده است.

نقش گفت: ۲ ماه گذشته حدود ۶ کارخانه که تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت.

در پایان این مراسم امیرحسین کمیلی به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان معرفی و از ایرج موفق مدیر کل سابق این سازمان قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =