وجیه الله جعفری

رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی فولاد گفت: بومی سازی از برنامه‌های جدی ماست و شرکت‌های بزرگان را با تشکیل تیم های مختلف هدایت می‌کنیم و قطعا کسانی که می‌توانند بهتر حمایت کنند همان تولیدکنندگان صنعتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت، در آیین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: سالانه در حوزه فولاد همایش های مختلفی برگزار می‌شود و این همایش ها توانسته در توازن و توسعه فولاد نقش خوبی ایفا کند.

وی گفت: اینکه امکان بهره‌ور سازی با کاهش قیمت تمام شده و تولید کیفی محصول داشته باشیم، بتوانیم بدون وابستگی تجهیزات را تامین کنیم و زنجیره مصرف را با فضای ایجاد شده ارتباط دهیم، از جمله اهداف اینگونه همایش‌ها و نمایشگاه‌ها است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: امروز کمبودها برطرف شده و امروز صنعت فولاد ما صنعتی است که دهمین تولید کننده فولاد جهان هستیم و توانسته ایم تا به امروز بیش از ۵.۲ میلیارد دلار ارزش سالانه داشته باشیم.

معاون وزیر صمت گفت: همت و اهمیت در زنجیره فولاد با همگرایی، هم افزایی و ایجاد ارتباط بین دست اندرکاران، فعالان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان است.

جعفری با تاکید بر اینکه انتقال و ارتقا تکنولوژی در بحث بومی سازی از موضوعات مد نظر است، اظهار کرد: نکات خاص و دارای ابهامی داریم که باید حل شود. از جمله اینکه چرا تا امروز نتوانسته ایم با وجود جوانان نخبه، بومی سازی را پیش بگیریم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: جوانان و متخصصانی که در این راستا حرکت می‌کنند باید حمایت خاص شوند.

معاون وزیر صمت گفت: در دوره‌ای تولید الکترود انجام شد اما نتوانستیم به درستی حمایت کنیم و خروجی این گردهمایی باید این باشد که در راستای ارتقای فنی ساخت داخل پیش رویم و آن را جدی دنبال کنیم.

جعفری افزود: ایمیدرو در دو سال گذشته به صورت جدی ساختاری را ایجاد کرد و امروز بیش از یک میلیارد دلار توانسته قطعات بخش فولاد را تولید کند و با همکاری دانشگاه ها سعی کردیم از نخبگان استفاده کنیم و دانشگاه را مرتبط کنیم با مباحث فولادی.

وی بیان کرد: بومی سازی از برنامه های جدی ماست و شرکت های بزرگان را با تشکیل تیم های مختلف هدایت می‌کنیم و قطعا کسانی که می‌توانند بهتر حمایت کنند همان تولید کنندگان صنعتی هستند.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: اگر ما سراغ نخبگان نرویم و از آن‌ها حمایت نکنیم این دانش از بین می‌رود و این تخصص می‌تواند با سرعت بالایی در مجموعه اتفاق بیفتد.

معاون وزیر صمت افزود: ما روزی به دنبال اکتشاف و ساخت کارخانه بودیم که البته امروز هم آن را دنبال می‌کنیم اما امروز باید به سمتی رفت که ایمیدرو بستری فراهم کند که با پیشنهادات شما پیش برویم و به جوانان متخصص اعتماد کنیم و این کار می‌تواند در تولید محصول با کیفیت کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =