جام ملت‌های آفریقا

تیم فوتبال سنگال با پیروزی مقابل مصر به اولین قهرمانی تاریخ خود در جام ملت‌های آفریقا دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ یکشنبه شب گذشته با قهرمانی سنگال به پایان رسید، در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم‌های فوتبال سنگال و مصر در ورزشگاه اولمبه کامرون به مصاف هم رفتند که در پایان سنگال موفق شد در ضربات پنالتی مصر را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد و برای اولین بار در تاریخ قهرمان این مسابقات شود.

در آغاز بازی این سنگال بود که توانست در دقیقه ۵ صاحب پنالتی شود اما مانه موفق نشد این ضربه را تبدیل به گل کند تا بازی با تساوی دنبال شود. در ادامه نیز تیم سنگال برتری نسبی نسبت به مصر داشت اما هر دو تیم در نیمه نخست به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در نیمه دوم نیز بازی روند نیمه اول را طی کرد تا این دیدار در نهایت به وقت‌های اضافه برود. وقت‌های اضافه نیز مانند زمان قانونی بازی به تساوی بدون گل به پایان رسید تا برای معرفی قهرمان، تیم‌ها به ضیافت بی رحم پنالتی‌ها بروند.

در ضربات پنالتی نیز تیم سنگال با درخشش ادوارد مندی و ضربه تمام کننده مانه توانست قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را بدست آورد و شاگردان کی‌روش نایب قهرمان شوند. کارلوس کی‌روش به دلیل محرومیت روی نیمکت تیم فوتبال مصر حضور نداشت و از روی سکوها بازی را تماشا کرد.

دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز با برتری کامرون در ضربات پنالتی برابر بورکینافاسو به پایان رسید تا میزبان این رقابت‌ها مقام سوم را کسب کند.

شاگردان کی‌روش حریف سنگال نشدند/ مصر قهرمانی را تقدیم سنگال کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =