مراسم تزریق نخستین واکسن مشترک ایران و کوبا

رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک در برابر سویه اُمیکرون اثربخشی بالایی دارد و تزریق این واکسن به کودکان توصیه می‌شود.

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتوپاستور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طبق مطالعات استخراج شده از واکسن پاستوکووک، میزان اثربخشی این واکسن ۹۰ درصد و به مدت ۵ ماه است. اثربخشی واکسن‌های کوبایی ممکن است در هفته‌های اخیر در روند عددی همه‌گیری در کوبا بررسی شود، چراکه موج کنونی بیماری در این کشور به شیوه‌ای متفاوت از آنچه در سایر بخش‌های جهان دیده می‌شود، رفتار کرده است.

وی افزود: واکسن پاستوکووک بالغ بر ۱۵ میلیون دُز به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده شده است و پاستوکووک پلاس که به عنوان دُز یادآور همه واکسن‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد با استقبال بسیار زیاد و گسترده روبرو شده است.

رئیس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه یک دُز از واکسن پاستوکووک برای طیف ۹ تا ۱۲ سال، کافی است و نیازی به دریافت پاستوکووک پلاس نیست، تصریح کرد: خوشبختانه واکسن پاستوکووک در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور موجود است.

وی گفت: واکسن پاستوکووک پلاس یا واکسن یادآور به علت تقاضای بالا، دچار کمبود است که امیدواریم در آینده نزدیک این کمبود برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =