• ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
  • کد خبر: 21870
  • readingTime: ۴ دقیقه
هندبال

در حالی که صعود تاریخی تیم ملی هندبال به جام جهانی شادی عظیمی را در بین ورزش دوستان ایرانی ایجاد کرده است نام یکی از کارکنان فولاد مبارکه در این افتخار تاریخی برجسته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی هندبال ایران هفته جاری برای دومین بار و پس از هشت سال به جام جهانی هندبال صعود کرد، صعودی تاریخی و به یادماندنی که تا سال‌ها به خاطر ورزش دوستان ایرانی خواهد ماند. شاید در چارچوب زمین هندبال آن ضربه ثانیه‌های آخر سجاد استکی که خود نیز یک اصفهانی است به چشم بیاید؛ اما نقش مهم مدیریت کلان در این صعود تاریخی انکار نشدنی و پررنگ است. در حالی که همه از معجزه شکست عربستان همیشه قدرتمند در هندبال در مسابقات انتخابی می‌گفتند و پس از آن در ثانیه‌های پایانی کویت را شکست دادیم، نام یک مدیر شاید کمتر از همه دیده شد، کسی که با حضور ۹ ماهه خود در تیم ملی هندبال تاثیر شگرفی بر آن داشته است.

محسن طاهری همین سال گذشته تیم هندبال سپاهان را سوم لیگ برتر کرد، مقامی که اگر کرونایی شدن چند بازیکن در آن دخیل نبود فاصله‌ای تا قهرمانی نداشت، تیمی که در همین صعود تاریخی چهار بازیکن داشت. حالا این کارمند فولاد مبارکه به عنوان مدیر سازمان تیم های ملی هندبال بار دیگر می‌درخشد و با این صعود نشان داد حضور یک مدیر مدبر چقدر می‌تواند در یک صعود به ظاهر غیر ممکن تاثیرگذار باشد.

نقش مهم تیم هندبال سپاهان در صعود به جام جهانی

محسن طاهری که این روزها به عنوان شخصیت تاثیرگذار در تیم ملی هندبال شناخته می شود در خصوص این صعود تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تیم ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و راهیابی به جام جهانی سوئد-لهستان در کشور عربستان حاضر شد . در این مسابقات ۱۶ تیم حضور داشتند که در چهار گروه چهار تیمی در مرحله اول به مصاف یگدیگر رفتند.

وی افزود: در مرحله اول این مسابقات تیم ایران با سه تیم استرالیا، هند و عربستان میزبان هم‌گروه بود که موفق شد هر سه مسابقه خود را پیروز شود و به دور دوم متشکل از دو گروه چهار تیمی راه پیدا کند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی هندبال با اشاره به سرگروهی ایران در دور اول ادامه داد: با توجه به این سرگروهی، ایران با تیم های عراق، کویت و بحرین هم‌گروه شد و موفق شد با شکست تیم‌های عراق و کویت مجوز حضور درجام جهانی را کسب و به همراه تیم‌های قطر- بحرین و عربستان به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا کند و با توجه به قرعه باید در نیمه نهایی با تیم ملی قطر جهت حضور در فینال مسابقات پیکار کند.

وی در خصوص رقابت با تیم ملی قطر خاطر نشان کرد: ما با تیم جهانی قطر رقابت می‌کنیم، این تیم از تمام نقاط دنیا بازیکن دارد و اکثراً از اروپا هستند که خریداری شده و در تیم ملی استفاده می شوند که برنده این مسابقه راهی فینال می شود.

طاهری با اشاره به نقش مهم باشگاه‌ها در این صعود تاکید کرد: این باشگاه‌ها هستند که با پشتوانه و حمایت خود باعث ایجاد انگیزه لازم و حضور بازیکنان آماده در رقابت‌های مهم آسیایی و جهانی می شوند و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان یکی از این ستون‌ها و باشگاه‌ها در سطح کشور است که با سرمایه گذاری منطقی و اصولی خود توانسته نقش مهم و سازنده خود را ایفا کند.

وی اضافه کرد: حضور شرکت فولاد مبارکه در حمایت ورزش کشور قوت قلبی برای تیم ملی است، این کارخانه استراتژیک با تمام وجود برای کمک به ورزش کشور قدم های پرتوانی برداشته و امیدواریم این امر همچنان پویا و توانمند روبه رشد و تعالی باشد.

کارمند روابط عمومی و امور بین الملل فولاد مبارکه با بیان اینکه دوشنبه آخرین مصاف ملی پوشان هندبال در مسابقات آسیایی است، گفت: پس از این مسابقه و در روز سه شنبه کاروان تیم ملی هندبال راهی ایران می‌شود.

سرمایه گذاری فولاد مبارکه قوت قلب است

وی با تاکید بر نقش مهم ملی پوشان تیم هندبال فولاد مبارکه در تیم ملی ادامه داد: مجتبی حیدرپور، یاسین کبیریان، محمد سیاوشی و محمد کیانی از فولاد مبارکه سپاهان در تیم ملی حضور دارند.

طاهری صعود به جام جهانی را یک افتخار ملی دانست و افزود: در مسابقات جهانی با تیم‌های بزرگی روبه‌رو می‌شویم و یک تجربه بسیار خوب برای بازیکنان به‌دست می آید و باعث می شود دنیا هندبال ایران را بشناسد و این حضور مطمئناً یک افتخار بزرگ برای ایران است.

وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در موفقیت‌های ورزشی کشور تصریح کرد: قطعا با سرمایه گذاری عظیم فولاد مبارکه در ورزش قهرمانی کشور این شرکت معظم نقش مهمی در تعالی ورزش کشور دارد و با حمایت ویژه خود نشاط را به جامعه سرازیر می کند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی هندبال خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه با توسعه ورزش و همگانی کردن آن باعث می شود عموم جامعه به خصوص جوانان بیشتر به سمت ورزش سوق پیدا کنند تا نشاط اجتماعی افزایش پیدا کرده و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود قدم های استوار بزرگی برجای گذارد.

وی در پایان گفت: باید از محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، محمدرضا ساکت مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره باشگاه سپاهان تشکر کنم که در این فرایند حامی ورزش و ورزشکاران هستند و در خاتمه باید بگویم من عضو کوچکی از خانواده بزرگ فولاد مبارکه هستم و به حضور در این جمع افتخار می‌کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =