تیم ملی هندبال ایران

تیم ملی هندبال ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی مردان آسیا مقابل عربستان میزبان به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در چارچوب مرحله گروهی مسابقات قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ ، تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در دمام عربستان به مصاف میزبان با قضاوت سئوک لی و بون اوک کوو از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به پیروزی رسید و به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۹ به سود عربستان به پایان رسیده بود.

نیمه اول این دیدار در ابتدا با تساوی بین ۲ تیم پیگیری شد اما در ادامه عربستانی‌ها موفق شدند اختلاف امتیاز را به عدد چهار برسانند. حملات بازیکنان ایران در این نیمه ادامه داشت و شاگردان فرناندز تلاش کردند تا اختلاف امتیاز را به حداقل برسانند.

سجاد استکی بازیکن اصفهانی تیم ملی، در نیمه نخست توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و حتی یکی از زیباترین گل‌های مسابقات را تاکنون توسط این لژیونر ایرانی وارد دروازه عربستان شد.

شاگردان فرناندز در این نیمه موفق شدند اختلاف امتیاز را به ۲ گل برساندند و حتی فرصت تساوی را داشتند اما در دقایق پایانی باز هم عربستانی‌ها موفق به باز کردن دروازه ایران شدند و در نهایت این نیمه ۱۳ بر ۹ به سود میزبان به پایان رسید.

در ۴ دقیقه ابتدایی نیمه دوم ایران ۳ گل و عربستان تنها یک گل به ثمر رساندند و در نهایت در دقیقه ۵ بازی و در امتیاز ۱۴ دو تیم به تساوی رسیدند و سرمربی فرانسوی این تیم برای جلوگیری از ادامه این روند ناگزیر به درخواست فقط استراحت برای تیم تیم عربستان شد.

ملی‌پوشان کشورمان که در نیمه دوم اختیار بازی را در دست داشتند تا دقیقه ۱۴ و در حالی که با درخشش سیاوشی در دروازه تنها ۲ گل از حریف دریافت کرده بودند، ۹ بار دروازه عربستان را باز کردند. درخشش بچه‌های ایران ادامه داشت و در نهایت با افزایش اختلاف گل در این نیمه عربستانی‌ها با روحیه ضعیف نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به سود مردان ایران به پایان رسید.

دور دوم این مسابقات پس از یک روز استراحت تیم‌ها، از روز شنبه دوم بهمن ماه پیگیری می‌شود.

صعود مقتدرانه ایران با شکست میزبان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =