تامین برق

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان گفت: محدودیت گاز باعث کاهش ۸۰۳ مگاواتی برق در اصفهان شده است و به دلیل افزایش مصرف گاز در کشور و کاهش تولید برق، صنایع فولادی استان مکلف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق شده‌اند.

سید محمد رضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به میزان تولید و مصرف برق در منطقه اصفهان اظهار کرد: با توجه به محدودیت گاز به دلیل سرمای بیش از حدی که در کشور رخ داده، مصرف گاز به شدت افزایش یافته و بنابراین در گاز رسانی به برخی از نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شدیم که به تبع آن میزان تولید برق نیز کاهش یافته است.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان گفت: نیروگاه شهید منتظری تقریبا ۳۴۳ مگاوات، نیروگاه جنوب حدود ۴۰۰ مگاوات و نیروگاه زواره ۶۰ مگاوات کاهش تولید را به دلیل کمبود گاز تجربه کردند. فارغ از مواردی که بیان شد، ۲ واحد از نیروگاه کارون ۴ یعنی واحدهای ۱ و ۳ این نیروگاه نیز به دلیل محدودیت‌های آب از مدار خارج شده است.

نوحی افزود: این محدودیت گاز چند روزی است که آغاز شده و از آنجا که طی روزهای اخیر میانگین دمای کشور حدود ۴ درجه کاهش می‌یابد، با افزایش مصرف گاز و محدودیت مصرف برای نیروگاه‌های برق مواجه خواهیم بود. با این حال با کمک صنایع به هیچ عنوان خاموشی در بخش خانگی و تجاری نداریم اما لازم است مردم صرفه‌جویی کافی در مصرف گاز و برق را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش خانگی و تجاری هیچ‌گونه محدویت مصرف برق یا خاموشی نداریم، افزود: روز سه‌شنبه هفته گذشته پیک بار شب منطقه اصفهان در ساعت ۱۸:۰۱ به ثبت رسید. در این زمان میزان کل تولید در اصفهان برابر با ۳۴۰۷ مگاوات و مصرف کل در اصفهان ۴۱۹۳ مگاوات ثبت شد. بر این اساس مقدار ۷۸۶ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه استان اصفهان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود خاموشی در بخش خانگی یا تجاری، به صنایع فولادی استان اصفهان گفته شد میزان مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند. برای مثال اگر یک شرکت فولادی پیشتر ۱۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کرده است، الان باید ۷۰۰ مگاوات برق مصرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =