مجید عشقی رئیس بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر رمز ارز را به عنوان یک ارز در نظر بگیریم سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است، اما طبق قانونی ورودی به آن نداریم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مجید عشقی دوشنبه ۲۷ دی ماه در همایش انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه اکنون در خصوص استخراج رمز ارزها قوانین مشخصی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور مجوز و راه اندازی مراکز استخراج قرار دارد، اما برای باقی موارد موضع مشخصی از سوی قانونگذار و سیاست‌گذار ارائه داده نشده است، اظهار کرد: رمز ارزها را می توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و از آن به عنوان یک ارز یا دارایی بحث کرد.

وی اظهار کرد: اگر رمز ارز را به عنوان یک ارز در نظر بگیریم سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است، اما طبق قانونی ورودی به آن نداریم.

عشقی گفت: تحولات بازار رمز ارزها سرعت بالایی دارد، در اتحادیه اروپا و سایر مراجعی که در خصوص ابزارها اظهار نظر می کنند، بحث دارایی بودن رمز ارزها مطرح است و از نظر اینکه این پدیده به عنوان دارایی تلقی شود، در حوزه ناظر بازار سرمایه قرار می گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بحث های جدی و جمع بندی نشده ای وجود دارد، باید شورای فقهی بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه بحث کنند تا بتوان با توجه به تحولات این حوزه متناسب با دستورالعمل ها و ابزارهایی که می توان بر روی این پدیده اظهار نظر کرد تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: اکنون حوزه رمز ارز باید در چند بعد مانند استخراج، معاملات، پلت فرم‌ها، انتشار رمز ارز در بازار داخلی توسط یک نهاد رسمی مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف خود را مشخص کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در خصوص باقی موارد پیشنهادهایی باید ارائه و تصمیم گیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =