• ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
  • کد خبر: 21446
  • readingTime: ۲ دقیقه
لیگ برتر فوتبال سپاهان ۰ - ۰ تراکتورسازی

تیم فولاد مبارکه سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کمترین مساوی را کسب کرد.

به گزارش ایراسین، مسابقات نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ روز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه به پایان رسید، نیم فصل نخست بسیار فشرده برگزار گردید و بین بازی‌ها تنها سه چهار روز فاصله بود، اما با این تفاسیر بالاخره تمام شد و آمار و ارقامی را به جا گذاشت.

تیم استقلال تهران با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل شد و پدیده مشهد نیز قعرنشین لیگ برتر لقب گرفت. قهرمان نیم فصل اول با کسب ۱۰ پیروزی بیشترین برد را در کارنامه دارد و پدیده مشهد در این آمار هیچ بردی را به دست نیاورده است.

بیشترین شکست از آن قعرنشین لیگ است، نماینده مشهد ۱۱ شکست را کسب نموده و استقلال تهران هیچ شکستی را متحمل نشده است.

آمارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران

تیم نساجی مازندران با ۸ تساوی بیشترین مساوی را کسب کرده و در این بین فولادمبارکه سپاهان با کسب تنها ۲ تساوی کمترین مساوی را به دست آورده است.

شاگردان فرهاد مجیدی که قهرمان نیم فصل شدند، در ۱۵ بازی ۲۴ گل به ثمر رسانده‌اند که در بین دیگر تیم‌ها، گل‌های بیشتری درون دروازه حریفان کاشته است، همچنین پدیده مشهد تنها ۴ گل به ثمر رسانده که تیم‌های نفت‌مسجد سلیمان و فجرسپاسی شیراز با زدن ۶ گل، آمار بهتری نسبت به قعرنشین لیگ ندارند.

در نیم فصل نخست تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، فولادمبارکه سپاهان، آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان رقابت سرسختی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند که در این بین از گل‌گهر سیرجان ۷ امتیاز کسر گردید، حضور اریک بوکوم بایناما مهاجم گابنی در این تیم با جنجال بزرگی همراه بود. بازیکن گابنی که در نقل و انتقالات تابستانی به تیم سیرجانی پیوست، از همان ابتدا حرف و حدیث‌هایی مبنی بر غیرمجاز بودن حضور این بازیکن در فوتبال ایران منتشر گردید. طبق آیین نامه استفاده از بازیکنان خارجی که پیش از آغاز لیگ برتر امسال به تصویب فدراسیون فوتبال رسید، بازیکنانی که از برخی کشورهای آفریقایی نظیر گابن قصد حضور در لیگ برتر ایران را داشته باشند، می بایست حداقل ۴ بازی در تیم ملی بزرگسالان انجام داده باشند تا مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کنند. در نتیجه کمیته انضباطی رأی خود را در خصوص این پرونده جنجالی صادر کرد و هر ۳ دیدار گل‌گهر برابر استقلال، پیکان و فولادمبارکه سپاهان با نتیجه ۳ بر صفر به سود این تیم‌ها اعلام شد.

آمارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران

تیم تراکتور تبریز در تغییر کادر فنی در این فصل ید طولایی دارد، فیروز کریمی به طور موقت جانشین رسول خطیبی شد، این سرمربی استعفاء داد و فراز کمالوند به عنوان سرمربی هدایت تیم پرشورها را به عهده گرفت، این مربی هم از تبریز رفت و دوباره فیروز کریمی به تبریز برگشت، اما این مربی هم نتایج خوبی با تراکتوری‌ها کسب نکرد تا استعفاء دهد. زوونیمیر سولدو جانشین فیروز کریمی شد اما این مربی هم تاکنون نتوانست نماینده تبریز را از بحران خارج کند، تراکتور تبریز در نیم فصل نخست از ۱۵ بازی تنها ۱۳ امتیاز کسب کرده و در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

نیم فصل دوم فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از روز شنبه دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد و باید دید چه تیمی قهرمان می‌شود و چه تیم‌هایی با لیگ برتر خداحافظی می کنند.

آمارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =