صنعت بیمه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۲ هزار و ۳۲ نیاز فناورانه صنایع مختلف کشور در قالب رویداد تبادل فناوری به شرکت های دانش بنیان ارایه و تاکنون ۵۵ قرارداد فناورانه در این زمینه منعقد شده است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایمینو، سیاوش ملکی فر روز سه شنبه در رویداد آنلاین تبادل فناوری صنعت بیمه در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این صندوق مولود تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۸۹ است و وظیفه حمایت مالی از این شرکت ها را دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده است که این صندوق با چهار دسته خدمات "تسهیلات مالی"، "ضمانت نامه"، "سرمایه گذاری" و "توانمند سازی وکمک بلاعوض" به دانش بنیان ها کمک می کند.

ملکی فر اظهار داشت: از سال ۹۸ با برگزاری رویدادهای تبادل فناوری به نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در صنایع کشور کمک شد؛ چرا که این شرکت‌ها توانمندی رفع نیازهای صنایع را دارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: رویدادهای تبادل فناوری برای اتصال طرف عرضه و تقاضا در صنایع مختلف است. تا کنون ۵۵ قرارداد فناورانه بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان قرارداد بین شرکت های دانش بنیان و صنایع بزرگ منعقد شده و ۲۰۳۲ نیاز فناورانه صنایع به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

وی درباره رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه گفت: در این رویداد با همکاری بیمه مرکزی و هفت شرکت بیمه، ۱۷ نیاز فناورانه در این حوزه شناسایی و استخراج شد. از سوی دیگر ۶۰۰ شرکت دانش بنیان توانمند در این حوزه شناسایی شدند.

ملکی فر یادآور شد: به منظور اطلاع رسانی عمومی برای همه شرکت‌ها اقدام به انتشار فراخوانی کردیم و در نهایت ۱۸۱ درخواست مذاکره از سوی ۷۰ شرکت ارسال شد. این عدد یعنی ۷۰ شرکت توانمند در کشور وجود دارند که می توانند نیازهای صنعت بیمه را مرتفع کنند. در نهایت امروز ۳۱ شرکت دستاوردهای خود را عرضه کرده و پنج تفاهم نامه و قرارداد همکاری بین شرکت های دانش بنیان فناور و شرکت های بیمه منعقد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =