طلا

در معاملات دیروز یکشنبه در بازار داخلی قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شد و در پی آن قیمت سکه طرح قدیم ارزان شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا یکشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز دیروز یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان ثبت شده است.

به نقل از سایت طلا، در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی طلا توانست اوج‌گیری جدیدی را از خود نشان داده و قیمت آن تا عدد ۱۸۳۰ دلار رشد کرد که بالاترین قیمت آن طی بیش از یک ماه اخیر است.

افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا و نگرانی‌های حاصل از تاثیرات آن روی اقتصاد، مهم‌ترین عامل افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته بود.

علاوه بر این مورد، حرکت منفی بازارهای سهام و همچنین بازار اوراق قرضه برای طلا بسیار مناسب بوده است. کاهش ریسک‌پذیری در بازار باعث شده تا سرمایه‌گزاران تمایل بیشتری به دارایی امن طلا از خود نشان دهند.

با این حال عوامل بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ شود. مهم‌ترین عاملی که بر روی قیمت طلا فشار ایجاد می کند سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی بزرگ در جهان است.

دنیای اقتصاد نوشت:

طلا در سال نو میلادی

قیمت طلا هفته گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش یافت. هرچند این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۱ با کاهش تقریبا ۴درصدی به کار خود پایان داد، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خرد نسبت به قیمت طلا در سال جدید بسیار خوش‌بین هستند؛ چرا که احساسات صعودی بسیار زیادی در بازار ایجاد شده است. بسیاری از کارشناسان و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که قیمت طلا همچنان به صعود خود در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد.

دو محرک شیوع ویروس اُمیکرون و همچنین میزان صحت ادعاهای بیکاری در آمریکا می‌تواند طلا را به سطوح بالاتری هدایت کند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران بدبین اذعان دارند که طلا برای بقا در کانال سنگین ۱۸۰۰دلاری با دشواری‌هایی مواجه است و در سال جدید میلادی نمی‌تواند در برابر سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها به‌خصوص آمریکا ایستادگی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =