• ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 21116
  • readingTime: ۱ دقیقه
لوازم خانگی

گزارش جدید وزارت صمت نشان می‌دهد تولید لوازم خانگی در کشور طی هشت ماهه سال جاری با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وزارت صمت درگزارش عملکرد هشت ماهه سال ۱۴۰۰ از افزایش ۹ درصدی تولید لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. در این گزارش آمده است ماشین لباس‌شویی در هشت ماهه ۱۴۰۰ به تعداد ۹۱۵.۹ هزار دستگاه تولید شده در حالی که همین کالا در مدت مشابه سال گذشته به تعداد ۷۳۲.۲ هزار دستگاه تولید شده بود. این آمار رشد ۲۶.۸ درصدی در تولید ماشین لباس‌شویی را نشان می‌دهد.

در بخش‌های دیگری از این گزارش آمده است هشت ماهه سال گذشته تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید شده است در حالی که در سال جاری به این تعداد با رشد ۷.۸ درصدی به یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

بر خلاف دو بخش یاد شده، در بخش تولید انواع تلویزیون با کاهش ۴.۹ درصدی در تولید نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم. بر این اساس در هشت ماهه سال گذشته ۸۰۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع از تلویزیون در کشور تولید شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال جاری به ۷۶۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

مجموع آمار فوق نشان می‌دهد میزان تولید لوازم خانگی در کشور طی هشت ماهه سال جاری با افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سالب گذشته به ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =