تساوی یک بر یک سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران

عکس:مجتبی جهان بخش

با توجه به برگزاری الکلاسیکوی ایران در تقابل سپاهان و پرسپولیس و رقابت استقلال و فولاد، هفته دوازدهم لیگ برتر یکی از هفته‌های جذاب فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰، با برگزاری ۸ دیدار در شهرهای مختلف انجام می‌شود، بدون شک روز چهارشنبه یکی از روزهای جذاب فوتبال ایران محسوب خواهد شد چراکه تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و پرسپولیس تهران در الکلاسیکوی فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند، استقلال صدرنشین در ورزشگاه آزادی از شاگردان جواد نکونام در تیم فولاد خوزستان میزبانی می‌کند، همچنین با بازی دو تیم گل گهرسیرجان و مس رفسنجان شاهد دربی استان کرمان خواهیم بود.

در ادامه مروری بر ۸ بازی روز چهارشنبه هشتم دی‌ماه خواهیم داشت:

نساجی مازندران - نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۴:۳۰

جالب است با توجه به اینکه زمین نساجی مازندران آماده نیست هنوز مشخص نیست که این تیم در کجا از نفت مسجد سلیمان پذیرایی می کند، در خبرها آمده بود که شاید این بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود و باید منتظر ماند که میزبانی این دیدار کدام ورزشگاه کشور است.

هر دو تیم با توجه به پیروزی در بازی هفته یازدهم با روحیه بالایی پای به میدان خواهند گذاشت، نساجی در ۵ بازی گذشته متحمل شکست نشده است، نفتی‌ها پس از ۷ هفته ناکامی، هفته گذشته موفق شدند فجر شهیدسپاسی شیراز را شکست دهند و دومین پیروزی خود را کسب کند.

در پایان هفته یازدهم نساجی با ۱۴ امتیاز در رده هشتم و نفت مسجد سلیمان با ۱۰ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده‌اند.

پیکان تهران - پدیده مشهد؛ ساعت ۱۵

خودروسازان تهرانی با پیروزی مقابل فولادمبارکه سپاهان و رای کمیته انضباطی بر علیه گل‌گهر سیرجان از بحران دور شده اند و باید به مصاف پدیده‌ای بروند که هنوز در گرداب بحران قرار دارد. پدیده مشهد با داود سیدعباسی هم طعم پیروزی را نچشیده و در هفته قبل با ۳ گل مغلوب آبی‌های پایتخت شد.

پیکان که با ۱۸ امتیاز در رده ششم قرار دارد، حداقل روی کاغذ کار آسانی برابر مهمان قعرنشین خود دارد که از بازی‌های گذشته تنها ۲ امتیاز گرفته است.

تراکتور - ذوب آهن؛ ساعت ۱۵

این مصاف را باید نبرد نقره داغ‌ها دانست، هفته گذشته هر دو تیم نتیجه را به حریفان خود واگذار کرده‌اند، نه تراکتور و نه ذوب آهن تا به این جای کار در قامت یک مدعی ظاهر نشده اند و با ۱۱ امتیاز رده‌های یازدهم و دوازدهم را به خود اختصاص داده اند، اگر سولدو و تارتار به جایگاه تیم‌های خود سامان ندهند شاید این دو مربی بهار ۱۴۰۱ تبریز و اصفهان را نبینند! هر دو تیم به امتیازات کامل بازی روز چهارشنبه نیاز مبرم دارند.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در سایه الکلاسیکو/ مصاف شاگردان مجیدی و نکونام برای حفظ صدرنشینی

گل گهرسیرجان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۵

پس از رای کمیته انضباطی به دلیل استفاده غیرقانونی از بازیکن گابنی گل گهر ۷ امتیاز را از دست داد و از صدر جدول به رده نهم سقوط کرد، همین موضوع روحیه و انگیزه را از شاگردان قلعه‌نویی ربوده است. قلعه‌نویی برای ریکاوری روحی بازیکنانش در دربی کرمان به دنبال کسب پیروزی است و از آنسو مسی‌ها می خواهند شکست مقابل نساجی را جبران نمایند.

فجر سپاسی شیراز – هوادار تهران؛ ساعت ۱۵

هوادار تهران به طور واقع جان گرفته و رضا عنایتی پس از متوقف کردن پرسپولیس در آزادی، تیم های ذوب آهن و تراکتور را از پیشرو برداشت و با توپ پر میهمان فجرسپاسی است. فجری ها به هیچ وجه نمی‌خواهند در خانه به شاگردان عنایتی امتیاز دهند. در حال حاضر هوادار با ۱۲ امتیاز در رده دهم ایستاده است و فجر سپاسی با ۱۰ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

فولاد مبارکه سپاهان - پرسپولیس تهران؛ ساعت ۱۶

ورزشگاه امام خمینی اراک میزبان الکلاسیکوی فوتبال ایران است، دیداری که جدای از ۶ امتیازی بودن برای هر دو تیم و هوادارانشان بسیار حیثیتی می باشد. هر ۲ تیم ۲۲ امتیازی هستند، اما سپاهان به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم است، پیروزی هر یک از تیم ها یعنی جابجایی در جدول و تساوی بهترین نتیجه برای استقلال صدرنشین است هر دو تیم فقط به کسب پیروزی فکر می‌کنند. در این بازی مصاف فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و سروش رفیعی با بازیکنان پرسپولیس، هم تیمی‌های قدیمی دیدنی است.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در سایه الکلاسیکو/ مصاف شاگردان مجیدی و نکونام برای حفظ صدرنشینی

صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۷

صنعت نفت آبادان برای دیگر مدعیان به میدان می رود و باید دید که آیا شاگردان علیرضا منصوریان می توانند اولین شکست را به آلومینیوم اراک تحمیل کنند؟

صنعت نفت آبادان که با تساوی هفته گذشته برابر فولاد خوزستان در منطقه سقوط قرار گرفت و با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم ایستاده برای جبران به دنبال امتیازگیری از آلومینیوم اراک است. نماینده اراک با ۲۱ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

استقلال تهران – فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۸

استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به دنبال هشتمین پیروزی خود در فصل است، این تیم هفته گذشته با پیروزی ۳ بر صفر به صدر جدول چسبید، اما بازی با فولادخوزستان بسیار سخت است چراکه با آمدن جوادنکونام نماینده خوزستان متحول گشته و در ۷ بازی گذشته با هدایت نکونام صاحب ۳ پیروزی و ۴ تساوی شده است. در سوی دیگر میدان حاصل شاگردان مجیدی در ۵ بازی گذشته ۳ پیروزی و ۲ تساوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =