• ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
  • کد خبر: 21053
  • readingTime: ۱ دقیقه
فاطمی امین

سید رضا فاطمی امین امروز در مراسم رونمایی از صدور هوشمند کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی گفت: از این پس صدور و تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در اذهان مردم تصاویری از سوءاستفاده از کارت های بازرگانی وجود دارد افزود: با هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی این اطمینان را به مردم می‌دهیم که دیگر کسی نمیتواند بدون پرداخت مالیات کارت بازرگانی بگیرد و دیگر شاهد نخواهیم بود که یک کودک ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کند و به عبارتی دیگر شاهد سوء‌استفاده در این بخش نخواهیم بود.

وی افزود: با هوشمند سازی اصلاحاتی در صدور کارت بازرگانی انجام شده است.‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم تکمیل سامانه تجارت بیان داشت:‌ وقتی سامانه جامع تجارت کامل شود روش حکمرانی و حکومت‌داری ما نیز عوض می‌شود به عنوان مثال در مورد کارت بازرگانی ما به دنبال قانونی بودیم که دیگر یک فرد سالمند در منطقه‌ای دورافتاده و یا یک کودک نتواند کارت بازرگانی بگیرد.

وی بیان داشت:‌ با هوشمندسازی صدور کارت بازرگانی و ضوابطی که برای صدور آن تعیین شده است دیگر هیچ فردی بدون پرداخت مالیات نمی‌تواند کارت بازرگانی دریافت کند و هوشمندسازی ابزار مقابله با سوء استفاده را به ما داده است.

فاطمی امین با اشاره به فراهم شدن بحث نظارت در فرآیند هوشمندسازی صدور کارت بازرگانی بیان کرد: بر این اساس راه بسیاری از مفاسد بسته شده و یکی از موارد و پیگیری‌های ما حذف رانت و امضاهای طلایی است که در حوزه کارت بازرگانی این اتفاق افتاده است و در بورس کالا هم موضوع حذف امضاهای طلایی و رانت انجام شده است.

وی به وضعیت صادرات بسیار مناسب کشور اشاره کرد و گفت:‌ ما از مرز 40 میلیارد دلار صادرات در سال جاری به صورت قطعی عبور کرده‌ایم.

فاطمی‌امین بیان داشت: برای ما شناسایی موانع صادراتی بسیار اهمیت دارد لذا این موانع با پیشنهاد صادرکنندگان شناسایی شده است و وظیفه ما این است که تلاش کنیم قید و بندها را برداریم و این کار را خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرفیت‌های بسیاری پیش‌رو داریم و اگر موانع را رفع و از تولید پشتیبانی کنیم بسیاری از مسائل در مدیریت بازار حل خواهد شد.

وی افزود: دستگاه‌های زیادی در مورد سامانه جامع تجارت مسؤولیت دارند اما متولی آن وزارت صمت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اسفند ماه خبر تکمیل این سامانه را خواهیم داد گفت: وقتی این سامانه کامل شود حاکمیت باید 4 اقدام شامل اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =