وجیه الله جعفری

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: با اکتشافات اولیه انجام شده، 54 محدود معدنی امیدبخش در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در گفت و گو با سیمای استان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: 25 درصد عملیات اکتشافی در حال انجام در کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تاکنون 90 هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در این استان توسط ایمیدرو و شرکت های تابعه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بیشترین فعالیت اکتشافی ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است‌ وی افزود: گزارش کامل این پهنه ها تا پایان دی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه می شود. به گفته وی، در حال حاضر، برای برخی پهنه ها پروانه اکتشاف صادر شده و برای برخی دیگر، اقدامات لازم در حال انجام است. جعفری ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا 3-4 سال آینده، محدوده های جدید پرپتانسیلی را برای استان معرفی کنیم.

اختصاص 350 میلیارد تومان برای اکتشاف سیستان و بلوچستان

جعفری خاطرنشان کرد: تاکنون، 350 میلیارد تومان هزینه اکتشافی در منطقه سیستان و بلوچستان انجام شده و این هزینه ها در مرحله اکتشافات تفصیلی نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای حوزه اکتشاف به عنوان یک بخش پایه ای از فرآیند توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، هیچ محدودیتی برای انجام اکتشافات قائل نشده ایم و این موضوع نیز در استان سیستان و بلوچستان مطرح است.

معدن مس- طلا «جان جا» در مرحله فراخوان سرمایه گذار

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به امیدهای حاصل شده در بخش حفاری محدوده های شناسایی شده، امیدواریم ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی باارزش - که اغلب شامل طلا، مس و غیره است - حاصل شود.

وی افزود: از جمله نتایج این اکتشافات، شناسایی معدن مس-طلا «جان جا» است که حفاری فاز اکتشافات عمومی و تفصیلی آن به اتمام رسیده و ذخایر آن مشخص شده است. به گفته جعفری, این معدن برای جذب سرمایه گذاری به فراخوان رفته و امیدواریم قبل از پایان سال، برنده مزایده مشخص و سرمایه گذار آن شروع به کار کند.

وی ادامه داد: اکتشافات جدید در استان سیستان و بلوچستان، به شناسایی معادن جدید و درنتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه منجر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =