مهدی طغیانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مدیریت پراکنده و غیرمنسجم یکی از آسیب‌های حوضه آبریز زاینده‌رود است، گفت: طبق مصوبات ۹ ماده‌ای هرگونه بارگذاری جدید در این حوضه ممنوع است و این در حالی است که طرح‌های انتقال آب اضافه می‌شود و کسی هم مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست تخصصی «احیای زاینده‌رود، راهکارها و چالش‌ها» توسط کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، معاون بهره‌برداری اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، نمایندگان صنعت و شرکت فولاد مبارکه  برگزار شد.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: حوضه زاینده‌رود با حکم‌رانی غلط و از هم گسیخته‌ای روبروست، به‌گونه‌ای که رودخانه دائمی به رودخانه‌ای تبدیل شده که بیش از یک سال می‌شود که خشکیده است.

وی افزود: وضعیت پیش‌آمده ماحصل مدیریت و مسیر غلط از گذشته تاکنون است، چراکه اطلاعات این حوضه شفاف نیست و من به عنوان نماینده مردم اصفهان از اطلاعات این حوضه بی‌خبر هستم و گاهی متوجه می‌شوم مسئولان مربوطه نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عصر تکنولوژی و ماهواره به سر می‌بریم و با اندک مطالعه می‌توانیم تمام وضعیت موجود را مدل‌سازی کنیم و مطابق با اطلاعات موجود، راه برون‌رفت از این وضعیت را پیدا کنیم.

وی با بیان این که اطلاع‌ در خصوص وضعیت زاینده‌رود حق مردم است، اذعان داشت: مردم باید بدانند وضعیت موجود حاصل چیست و در چه شرایطی به سرمی‌برند؛ موضوع دیگر این است که در سطح کلان و استانی هرکس ساز خود را می‌زند و اهمیتی به مطالعات پژوهشی داده نمی‌شود.

طغیانی با بیان این که مدیریت پراکنده و غیرمنسجم یکی از آسیب‌های حوضه آبریز زاینده‌رود است، گفت: طبق مصوبات ۹ ماده‌ای هرگونه بارگذاری جدید در این حوضه ممنوع است و این در حالی است که طرح‌های انتقال آب اضافه می‌شود و کسی هم مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در پایان تأکید کرد: هرگونه طرح انتقال آب از حوضه آبریز زاینده‌رود و بارگذاری جمعیتی پیکر نحیف زاینده‌رود را بی‌جان‌تر می‌‎کند و جز جریان دائمی از "سراب تا پایاب" طبق قوانین خواستار چیز دیگری نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =