جان دادن زاینده رود به همراه ده ها هزار ماهی

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان گفت: موضوع زاینده‌رود و محیط زیست نیازمند سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و مستمر است تا در بازه زمانی مشخص بتوان به راه حل‌های لازم دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست تخصصی «احیای زاینده‌رود، راهکارها و چالش‌ها» توسط کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، معاون بهره‌برداری اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، نمایندگان صنعت و شرکت فولاد مبارکه  برگزار شد.

رسول رکنی‌زاده رئیس کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان به ارائه گزارش فعالیت کنسرسیوم پرداخت و اظهارکرد: بررسی زاینده‌رود با نگاه کنسرسیومی در هفته پژوهش حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به هر شکلی این آمادگی را دارند که نقش خود را در برون‌رفت مساله موجود ایفا کنند و نیاز است که بخش حکم‌رانی از نتایج یافته‌های علمی دانشگاهیان بهره گیرد.

رئیس کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان با اشاره عدم سرمایه‌گذاری لازم در بخش پژوهش کشور خاطرنشان کرد: برخلاف کشورهای پیشرفته که در مواقع بحرانی بودجه بخش تحقیقات و پژوهش‌شان را افزایش می‌دهند که نمونه بارز آن در ایام کرونا رخ داد، در کشور ما آن‌طور که باید و شاید از پژوهش حمایت مادی و معنوی نمی‌شود.

وی اذعان داشت: موضوع زاینده‌رود و محیط زیست نیازمند سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و مستمر است تا در بازه زمانی مشخص بتوان به راه حل‌های لازم دست یافت.

رکنی‌زاده با اشاره به این که تحقیقات مهم و وسیعی در حوضه آبریز زاینده‌رود انجام شده است، تصریح کرد: مطالعات می‌تواند چراغ راهنمای مدیران باشد تا براساس آن بتوانند خط مشی تعریف کنند و با تخصیص بودجه مناسب بتوان مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط به این حوضه آبریز را با مردم به درستی مطرح کرد.

وی در پایان با تاکید بر این که با نگاه منفی نباید به مساله بحران نگریست، گفت: مدیران کشور ما مدیران بحران هستند و نیاز است که برنامه اقدامی برای حوضه آبریز زاینده‌رود تدوین شود؛ برنامه‌ای که هیچ‌گاه از دانشگاه درخواست نشده است و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =