بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امشب گفت: این سامانه بارشی فردا، نیمه غربی کشور را دربرمی گیرد و تمرکز بارشها در زاگرس غربی خواهد بود.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از فردا اظهارکرد: این سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و شاهد بارشهایی در استانهای غربی کشور خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بجران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ آذرماه) به‌طور موقت از شدت بارش در شمال غرب کاسته می‌شود ولی همچنان در غرب، جنوب غرب، بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر امروز جنوب استان خوزستان و شمال بوشهر را دربرمی گیرد و فردا استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد با بارش برف و باران همراه می شوند.

ضیاییان با اشاره به اینکه بارشهای پراکنده ای در همدان و مرکزی و ارتفاعات قزوین و تهران خواهیم داشت، گفت: شدت بارشها در روز جمعه در مناطق جنوب غربی کشور و کردستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه، بارشها در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه ، کردستان، مرکزی، همدان، زنجان، جنوب شرق تهران، البرز، قزوین رخ خواهد داد، گفت: تمرکز بارشها در روز شنبه در زاگرس غربی و استانهای چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

ضیاییان با هشدار نسبت به مخاطرات جوی در هفته آینده گفت: بارشهای هفته آینده با دو سامانه بارشی مجزا رخ خواهد داد و قطعا مخاطرات جوی به ویژه در راه های روستایی رخ خواهد داد که نیاز به تمهیدات ویژه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =