• ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
  • کد خبر: 20820
  • readingTime: ۳ دقیقه
دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار

نمایشگاه مدیریت کسب و کار از اول تا چهارم دی ماه در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در روشن دشت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نمایشگاه مدیریت کسب و کار که از اول تا چهارم دی ماه در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در روشن دشت برگزار خواهد شد. در همین ارتباط ظهر چهارشنبه (۲۴ آذرماه) در نشست خبری، علیرضا مرتضوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: امیدواریم بتوانیم با رویکرد جامعه محور تغییرات موثری در برگزاری نمایشگاه های استان اصفهان با رویکرد جامعه محور داشته باشیم. در همین راستا نمایشگاه مشاغل خانگی برای بانوان به زودی راه اندازی می شود و همچنین برگزاری نمایشگاه مبلمان شهری را با رویکرد نوین در سطح شهر برگزار خواهیم کرد. درصدد هستیم که نمایشگاه دائمی ایران در بصره به عنوان نزدیک ترین شهر عراق به ایران را راه اندازی شود و در شهرهای دیگر عراق از جمله سلیمانیه توسعه یابد.

وی افزود: بر این باور هستم که علاوه بر حضور مشاوران در کنار تیم های کسب و کار، نیاز است که مدیران بتوانند دسترسی به مستندسازی(documentary) اقدامات گذشته داشته باشند. چراکه مستندسازی حلقه مفقوده در مدیریت امروزی است و نیاز است با تقویت روحیه ریسک پذیری و تلاش مجدانه بتوان روند مدیریت سازمانی را ارتقا داد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: از اعضای شرکت شهرکهای علمی تحقیقاتی استان اصفهان خواهش می کنم بدون پرداخت وجهی در رویدادهای نمایشگاه شرکت کنند و حضور پررنگ داشته باشند.

برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار با ۶۲ شرکت کننده

در ادامه علی میرجمالی، مدیر مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان و مجری برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۶۲ شرکت از استانهای اصفهان و تهران برگزارخواهد شد و در کنار آن برگزاری سمینار آموزشی و جلسه مشاوره و انتقال تجربه، شرایطی را فراهم می آورد تا مدیران ارشد شرکتها و فعالان اقتصادی درکسب و کارهای مختلف، توانایی ها و پتانسیل های خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸تاکنون که اولین نمایشگاه مدیریت کسب و کار برگزار شده است شاهد توسعه و رشد صنایع چاپ و تبلیغات در اصفهان بوده ایم، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه با حضور رسانه، برندینگ، مشاوره کسب و کار می تواند به نیازهای رشد و بهبود کسب و کار یاری برساند.

میرجمالی با اشاره به حضور بخش دولتی، خصوصی و صنفی در دومین نمایشگاه کسب و کار بیان کرد: در کنار غرفه ها، ایستگاه های آموزشی پیش بینی شده است و ویژه نامه و خبرنامه های نمایشگاه در روز نخست نمایشگاه توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه نبود و کمبود تیم های مشاوره تخصصی در کنار مدیران یکی از آسیب های کسب و کار امروزه است، تصریح کرد: مدیران کسب و کار نیازمند تیم مشاوره ای خواهند بود و رسانه ها در این میان بسیار مغفول مانده اند. این درحالی است که باید از متخصصان و مشاوران رسانه در توسعه و بهبود کسب و کار نهایت بهره را جست که در این نمایشگاه این مهم به خوبی درنظر گرفته شده است.

میرجمالی با اشاره به اینکه شرکت شهرکهای علمی تحقیقاتی و صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان غایبان این نمایشگاه هستند، گفت: نیاز است که استارتاپ‌ها، شرکت های دانش بنیان و تسهیل دهنده های کسب و کار حضور برجسته ای در نمایشگاه ها داشته باشند.

ارتقای شاخص های کسب و کار

در ادامه کامران کلانی، مدیرکل تعاون، کار و امور رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: متاسفانه مولفه های اصلی کسب و کار با کاستی هایی همراه است که مهمترین عامل را در عدم هماهنگی بخش دولتی و خصوصی می توان یافت.

وی با اشاره به ارتقا شاخصهای کسب و کار در استان اصفهان به رتبه هشتم، گفت: در سال ۹۸، شاخص کسب و کار در استان اصفهان رتبه ۲۶ را داشت که امروزه افزایش یافته است که می توان تاثیر برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اصفهان را در این ارتقا مشخص کرد.

وی افزود: اکوسیستم کارآفرینی و محیط کسب و کار در استان اصفهان با حمایت بخش خصوصی توانسته است اقدامات موثری انجام دهد که توسعه بیش از ۴۰ مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در استان اصفهان و ایجادکافه های کارآفرینی و فضاهای اشتراکی بخش مهمی از اقدامات انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =