کاهش 15 درصدی مصرف آب فولاد مبارکه

رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: زمانی که قطره‌ای آب از منبع پساب شهری به فولاد مبارکه وارد می‌شود، پس از چندبار عملیات خنک‌سازی، یا باید توسط دستگاه‌ها تبخیر شود و یا باید در فضای سبز به وسیله آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز استفاده شود، در نتیجه هیچ دورریز آبی در فولاد مبارکه نداریم.

بهنام کاویانی رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: توسعه تصفیه‌خانه‌ها و خریداری و انتقال پساب شهری به فولاد مبارکه و در نهایت ذخیره‌سازی آب تصفیه‌شده در استخرهای مخصوص، امکان بازچرخانی آب در سیکل مصرف فولاد مبارکه را فراهم می‌کند.

وی با بیان این که برای کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه، سهمیه آب هر واحد چندین بار بازچرخانی شده و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این در حالی است که پس از استفاده حداکثری از مقدار آب اختصاص‌داده‌شده به هر واحد، آب برخی واحدها برای استفاده بیشتر به واحدهای دیگری منتقل می‌شود؛ برای مثال آب ورودی به بخش اکسیژن‌سازی پس از حدود ۸ بار بازچرخانی برای استفاده بیشتر به واحد نورد گرم منتقل می‌شود.

رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: زمانی که قطره‌ای آب از منبع پساب شهری به فولاد مبارکه وارد می‌شود، پس از چندبار عملیات خنک‌سازی، یا باید توسط دستگاه‌ها تبخیر شود و یا باید در فضای سبز به وسیله آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز استفاده شود، در نتیجه هیچ دورریز آبی در فولاد مبارکه نداریم.

وی اذعان داشت: این مسأله باعث شده فولاد مبارکه میان فولادسازان جهان به کم‌مصرف‌ترین فولادساز در حوزه آب تبدیل شود چراکه همه کارکنان در این شرکت قدر آب را به بهترین شکل ممکن می‌دانند.

کاویانی تصریح کرد: در راستای کاهش نشتی آب حین انتقال نیز همه شبکه خط لوله‌های اصلی ضمن تعویض به صورت «روی کار» درآمده است به همین دلیل در این حوزه نیز هیچ نشتی آبی نداریم؛ در حوزه تجهیزات هم تعمیرات به موقع انجام می‌شود تا اگر نشتی وجود داشته باشد، سریعاً از ادامه آن جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =