داود فروتن

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: فولاد تاراز برای اینکه بتواند بخشی از کمبود مواد اولیه خود را تأمین کند به سمت توسعه رفته و می‌توان گفت که تا به امروز طرح‌های توسعه‌ای تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته و خط نورد سرد فولاد تاراز تا شهریور سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود.

داود فروتن مدیرعامل شرکت فولاد تاراز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به پیشرفت ۴۰درصدی طرح نورد سرد فولاد تاراز اظهار کرد: این پروژه تا پایان شهریور ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری خواهد شد و در این صورت ضمن تأمین نیاز کارخانه گالوانیزه، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن کلاف سرد به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در بهترین حالت در مهر ۱۴۰۱ خط ورق نورد سرد فولاد تاراز برای رفع نیاز واحد گالوانیزه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اکنون نیز تمام تجهیزات این خط وارد شده و در گمرک اختصاصی تاراز قرار دارد و عملیات خاکی پایان یافته و عملیات اسکلت فلزی در حال اجراست. 

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای فولاد تاراز خاطرنشان کرد: ایجاد واحد اسیدشویی به ظرفیت ۵۰۰ هزارتن در برنامه‌های فولاد تاراز تعریف شده و ظرف یک تا دو هفته آینده قرارداد آن قطعی خواهد شد و ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. 

وی اذعان داشت: موضوع تأمین انرژی و گاز از چالش‌های اصلی در صنعت فولاد در فصل زمستان است؛ به طوری که برای صنایع بزرگ که مصرف گاز بالایی دارند، رویکرد مشخص است اما برای صنایع دیگر که مصرف‌کننده عمده نیستند، ممکن است شرایط بحرانی نداشته باشند و در واقع این موضوع به شرایط فصل زمستان، فشار گاز و مصرف آن بستگی دارد. 

فروتن تصریح کرد: اکنون عمده مشکل ما تأمین مواد اولیه است و شرکت فولاد مبارکه درصدد رفع این مشکل است؛ البته باید روش‌های پایدار نیز برنامه‌ریزی شوند و اجرای طرح‌های توسعه به رفع این مشکل کمک کند.

وی در پایان ابراز داشت: ورق گالوانیزه شرکت فولاد تاراز یکی از بهترین محصولات موجود در بازار داخلی است و پتانسیل صادراتی نیز دارد، اما سیاست‌های موجود برای تأمین نیازهای داخلی در اولویت است و تمرکز بر بازار داخلی است؛ البته ورود به بازارهای صادراتی نیز مشکلات خاص خود را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =