مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تمام مدارس اصفهان به صورت حضوری بازگشایی شده است و دانش آموزان از آموزش حضوری استقبال کردند.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در استان اصفهان، مدارس در روستاها و هنرستان‌ها از ابتدای مهرماه به صورت حضوری برگزار شد. از نیمه آبان ماه هم دانش آموزان متوسطه دوم راهی مدارس شدند و از ابتدای آذرماه تمام مدارس استان اصفهان بازگشایی شده است و مدیران مدارس نمی‌توانند با اختیار خودشان تعیین کنند که دانش آموزان حضوری یا مجازی آموزش ببینند.

وی افزود: دو ماه زمان کافی است که اگر مسئله‌ای ایجاد می‌شد به اطلاع ستاد ملی مقابله با کرونا می‌رسید و تصمیم دیگری اتخاذ می‌شد. اما با توجه به اینکه تأثیر آموزش حضوری در آموزش‌وپرورش حق دانش آموزان است در شرایطی که جامعه نسبت به کرونا واکسینه می‌شود نیاز است که با همکاری دانش آموزان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش‌وپرورش به ‌صورت حضوری دنبال شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه موردی از ابتلا به کرونا در مدارس گزارش نشده است، بیان کرد: هر دانش‌آموز علامت‌داری شناسایی می‌شود و آن کلاس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد بنابراین اگر موارد انگشت‌شماری گزارش شده باشد دلیل بر ابتلا به کرونا نیست چراکه علائم سرماخوردگی در این فصل رایج است.

وی از آموزش حضوری دانش آموزان تمام‌قد دفاع کرد و افزود: تمام مدارس استان اصفهان با نظارت اداره کل آموزش‌وپرورش نسبت به آموزش حضوری اقدام کرده‌اند و در گروه‌هایی با ظرفیت ۵۰ درصد، متناسب با فضای فیزیکی سر کلاس حاضر می‌شوند.

امیرپور با اشاره به اینکه خانواده‌های دانش‌آموزان هم از آموزش حضوری استقبال می‌کنند، گفت: یادگیری دانش آموزان به آموزش خلاصه نمی‌شود بلکه پرورش دانش آموزان موضوع مهمی است به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی که نیاز است با ارتباط و تعامل چهره به چهره آموزش ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =