• ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 20313
  • readingTime: ۱ دقیقه
حمیدرضا صالحی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: تامین برق مداوم صنایع یکی از اولویت های مهم است که از طریق دریافت انرژی برق صنایع بزرگ از بورس انرژی و توسعه نیروگاه ها توسط صنایع چاره اندیشی شده است.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صنایع کشور در فصل‌های تابستان و زمستان با محدودیت انرژی مواجه هستند؛ چراکه هم در زمینه سرمایه‌گذاری انرژی با مشکل مواجه هستیم و هم نتوانستیم مصرف بهینه را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: بزرگ‌ترین ضرر محدودیت انرژی را صنایع متحمل می‌شوند؛ چراکه انرژی در صنایع منجر به ارزش‌افزوده می‌شود. متأسفانه صنایع از برق پایدار محروم هستند و عوارض جانبی عدم تأمین برق مطمئن را می‌توان در صنایع مورد بررسی قرار داد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ادامه داد: همواره بر ضرورت تأمین برق پایدار صنایع تأکید داشتیم و ناگزیر به سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم. اگر این اتفاق نیفتد بخش تولید با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد و دامان اقتصاد را می‌گیرد.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای دریافت انرژی برق صنایع بزرگ از بورس انرژی گفت: امیدواریم با توسعه نیروگاه‌ها توسط صنایع تا پنج‌ساله آینده بتوان برق مطمئن را در اختیار تولید کشور قرارداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =