سنگ آهن

با نگاهی بر بازار مواد اولیه برای فولادسازی در ابتدای این هفته، می‌توان از ریزش ادامه دار قیمت سنگ‌آهن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت قراضه در ابتدای هفته جاری( ۲۱ آبان-۱۲ نوامبر) تقریباً با ثبات نسبی همراه شده است؛ به این ترتیب که نرخ قراضه وارداتی از اروپا در عدد ۴۹۵ دلار بر هر تن و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز در عدد ۵۰۰ دلار برای هر تن ثابت باقی ماند؛ در این میان تنها قراضه وارداتی از آمریکاست که ابتدای این هفته با رشد ۲ دلاری قیمت همراه شد و از ۴۹۸ دلار بر هر تن به ۵۰۰ دلار رسید.

سنگ‌آهن نیز که روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد، در ابتدای این هفته با کاهش قیمت مواجه شده است، به گونه‌ای که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد از ۶۷ دلار به ۶۴ دلار بر هر تن رسید و ۳ دلار ارزان‌تر شد؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد نیز با ریزش قیمتی ۵ دلاری از ۹۷ دلار به ۹۲ دلار بر هر تن قیمت‌گذاری شد. سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز بیشترین کاهش قیمت را داشت و از ۱۱۱ دلار به ۱۰۵ دلار بر هر تن قیمت گذاشته و ۶ دلار ارزان‌تر شد.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی ریزش قیمتی سنگ آهن رکود به وجود آمده در بازار فولاد است.

در کنار سنگ‌آهن و قراضه، زغال‌سنگ به عنوان سوخت مهم در صنعت فولادسازی، بعد از هفته‌های اخیر که با ریزش قیمت همراه شده بود، این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد. به این شکل که زغال‌سنگ FOB استرالیا از ۳۹۸.۶ دلار به ۴۰۴ دلار بر هر تن رسید و دوباره وارد کانال ۴۰۰ دلاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =