بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: از امشب هم فعالیت سامانه بارش زا و سرما را توام با بارش باران و برف و مه آلودگی خواهیم داشت و اکثر مناطق غرب و شمال و ارتفاعات شرق را دربرمی گیرد. در کلانشهر اصفهان هم بارش برف و باران دور از انتظار نیست.  

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۵ درجه سانتی‌گراد رسید. خور و بیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین‌ و میاندشت با منفی یک درجه سردترین شهر استان اصفهان بود.

وی افزود: دمای فعلی شهر اصفهان هم ۶ درجه سانتی‌گراد است. از امشب هم فعالیت سامانه بارش زا و سرما را توأم با بارش باران و برف و مه آلودگی خواهیم داشت و اکثر مناطق غرب و شمال و ارتفاعات شرق را در بر می گیرد. در کلان‌شهر اصفهان هم بارش برف و باران دور از انتظار نیست.  

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: لغزندگی معابر و جاده‌ها، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش کیفیت دید می‌شود.

وی با تأکید  بر اینکه از هرگونه سفر  تا پایان روز شنبه اجتناب شود، اضافه کرد: به دلیل نفوذ توده هوای سرد و کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد شرایط یخبندان و افزایش مصرف حامل‌های انرژی پیش‌بینی می‌شود که شهروندان توصیه می‌کنیم در مصرف بهینه انرژی نهایت اهتمام را انجام دهند.

رفیعی بیان کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خور و بیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =