• ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 20188
  • readingTime: ۱ دقیقه
زغالسنگ

ارزیابی قیمت مواد اولیه فولادسازی در ابتدای هفته جاری، از کاهش قیمت سنگ‌آهن، قراضه و زغال‌سنگ خبر می‌دهد؛ به شکلی که زغال‌سنگ از کانال ۴۰۰ دلاری سقوط کرد و سنگ‌آهن نیز افت قیمتی قابل ملاحظه‌ای را طی هفته‌های گذشته پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ابتدای این هفته (۱۴ آبان-۵نوامبر)، قیمت قراضه در ابتدای این هفته با ریزش قیمتی همراه بود. به این شکل که قراضه وارداتی از امریکا با ریزش ۶دلاری قیمت از ۵۰۴دلار به ۴۹۸دلار برهرتن رسید؛ قراضه وارداتی از اروپا نیز با کاهش ۴دلاری قیمت از ۴۹۹دلار به ۴۹۵دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

قراضه وارداتی از حوزه بالتیک در ابتدای این هفته با افت ۴دلاری قیمت نسبت به قیمت هفته گذشته خود مواجه شد و از ۵۰۴دلار به ۵۰۰ دلار برهرتن رسید.

گفته می‌شود که ترکیه به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی قراضه، در این هفته بازار خوبی برای خرید قراضه داشته و مصرف‌کنندگان در تلاشند با خرید و پر کردن انبارهای خود برای فصل زمستان آمادگی کامل را داشته باشند.

سنگ‌آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین ماده اولیه در فولادسازی نیز این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. به گونه‌ای که سنگ‌آهن با عیار ۵۸درصد از ۷۹دلار به ۶۷دلار برهرتن رسید و ۱۲ دلار ارزانتر شد؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد نیز از ۱۱۶دلار به ۹۷دلار برهرتن رسید و با ریزش ۱۹دلاری قیمت، بیشترین افت قیمتی را تجربه کرد.

سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد نیز از ۱۲۶دلار برهرتن که در هفته گذشته قیمتگذاری شده بود در ابتدای این هفته با ریزش ۱۵دلاری قیمت به ۱۱۱دلار برهرتن رسید.

زغال‌سنگ هم به عنوان سوخت مهم در صنعت فولادسازی، این هفته را با ریزش قیمت آغاز کرد و تلاش فروشندگان زغال‌سنگ استرالیا برای افزایش قیمت بی نتیجه ماند. به این شکل که بهای زغال‌سنگ FOB استرالیا از ۴۰۱.۲دلار به ۳۹۸.۶دلار برهرتن رسید و ۲.۶دلار ارزانتر شد.

نکته مهم درخصوص اثرات قیمتی سه محصول یادشده (سنگ‌آهن، قراضه و زغال‌سنگ) بر نرخ فولاد در ابتدای این هفته مشهود بوده است و بر اساس گزارش قبلی که در ایراسین منتشر شد، شاهد نوسانات قیمتی و عمدتا ریزش قیمتی شمش فولاد و محصولات نوردی همچون میلگرد بوده‌ایم. این درحالیست که با ورود به فصل سرما، تامین مواد اولیه برای صنایع فولادی یکی از مهمترین مسائلی است که فولادسازان باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت تولید آنها با چالش مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =