سرمایه گذاری

گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از سوی معاونت طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت منتشر شد و بر اساس آن در مدت زمان یادشده، شاهد رشد ۱۴۹درصدی سرمایه‌گذاری در پروانه بهره‌برداری مجوزهای صنعتی بودیم.

به گزارش ایراسین، بر پایه گزارش منتشر شده برای نیمه نخست سال جاری، مشاهده می‌کنیم تعداد مجوزهای صادره در حوزه صنعت به این شکل بوده است که در بخش جواز تاسیس طی ۶ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد منفی ۳درصدی مواجه شده است(تعداد جواز تاسیس در ۶ ماهه اول پارسال ۱۸۷۷۷فقره بوده و این عدد امسال به ۱۸۲۲۲رسیده است).

در خصوص پروانه بهره برداری مجوزهای صنعتی نیز می‌توان گفت: تعداد پروانه بهره‌برداری ۱ (شامل پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای) در ۶ ماهه اول امسال با رشد ۲درصدی همراه شده و از ۳۳۰۴فقره به ۳۳۷۰فقره افزایش یافته است.

اشتغال حاصل از مجوزهای صادره صنعتی نیز طی ۶ ماهه نخست ۱۴۹۹ از ۴۱۳هزارو۶۰۵نفر به ۴۳۸هزارو۸۹۵نفر رسیده است و ۶.۱درصد رشد داشته است.

موضوع دیگری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است، درخصوص میزان سرمایه‌گذاری مجوزهای صنعتی است که بر اساس آن میزان سرمایه‌گذاری در حوزه جواز تاسیس ۲(پیش‌بینی سرمایه‌گذاری) ۱۵۵درصد تغییرات داشته و از ۲۲۵۹۲۱۷میلیارد ریال به ۵۷۶۰۴۴۱میلیارد ریال رسیده و افزایش یافته است.

در حوزه پروانه بهره‌برداری نیز مشاهده می‌شود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده از ۴۷۴۹۷۱میلیارد ریال در ۶ماهه نخست سال ۹۹ به ۱۱۸۲۷۱۳میلیارد ریال در نیمه اول امسال افزایش یافته و رشد ۱۴۹درصدی را به ثبت رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =