• ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 20037
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز

قیمت دلار و یورو و به طور کلی نرخ ارز به دنبال انتشار خبر ممنوعیت استفاده از دلار در افغانستان افزایش یافت. افزایش نرخ درهم و حواله درهم هم می‌تواند عاملی برای افزایش بیشتر قیمت دلار باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت دلار امروز (چهارشنبه؛ ۱۲ آبان) در بازار آزاد افزایش یافت. بر این اساس هر اسکناس دلار در بازار آزاد با افزایش ۱۳۷ تومانی به ۲۷ هزار و ۷۳۸ تومان رسید. نرخ هر اسکناس یورو نیز با ۱۸۲ تومان رشد به ۳۲ هزار و ۱۴۸ تومان در لحظه تنظیم این گزارش رسید.

قیمت دلار و یورو در حالی در بازار آزاد به بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده که هر اسکناس دلار در صرافی ملی ۲۷ هزار و ۴ تومان و هر اسکناس یورو نیز در همین صرافی به نرخ ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سایر قیمت‌های مهم در بازار ارز

قیمت پوند قیمت لیر ترکیه قیمت درهم امارات قیمت حواله درهم
بازار آزاد ۳۷۹۱۳ ۲۹۹۰ ۷۵۵۴ ۶۳۳۱
صرافی ملی ۳۶۲۳۵ ۲۷۷۹ ۷۲۴۹ ۶۳۳۱

نرخ رسمی ارز

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ رسمی دلار آمریکا همانند روزهای پیشین ۴۲ هزار ریال قیمت خورد اما پوند انگلیس به ۵۷ هزار و ۱۶۴ ریال و یورو نیز به ۴۸ هزار و ۶۳۶ ریال رسید.

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۵هزار و ۹۲۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۰۰ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۳۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۳۸ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹هزار و ۱۸۳ ریال، ۱۰۰ روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۶۵۲ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۱۱ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌ هزار و ۳۹۸ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ریال ارزش‌گذاری شد. 

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۸۱۱ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹  هزار و ۸۳۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۲۵ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۳۸۶ ریال، روبل روسیه ۵۸۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، ۱۰۰ دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۱۷ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۲۰۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳۳ ریال، ۱۰۰ تاکای بنگلادش ۴۹هزار و ۱۱۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۹ ریال، کیات میانمار ۲۴ریال، ۱۰۰ روپیه نپال ۳۵ هزار و ۵ ریال، ۱۰۰ درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۲۸ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۱۷ ریال قیمت گذاری شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۶۱ ریال، ۱۰۰ بات تایلند ۱۲۶ هزار و ۲۷۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲۵ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۶۷۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ریال، ۱۰۰ تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۰۹ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۹۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۴۴ریال، افغانی افغانستان ۴۶۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۹۴ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، ۱۰۰ پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۲۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۳۷ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۷ ریال قیمت خورد.

تحلیل بازار ارز

در روز های گذشته اخبار برجام سر تا سر بازار ارز تهران را گرفته بود و معامله گران با توجه به این اخبار کمتر و با احتیاط بیشتری به سراغ خرید و فروش نرخ ارز می رفتند. 

البته هنوز هم سایه برجام بر سر بازار ارز است اما در کانال های تلگرامی قیمت دلار آمده است که طالبان معاملات ارزی در افغانستان را ممنوع اعلام کرده است و همین خبر برای بازار تهران می تواند سیگنالی افزایشی باشد.

نرخ درهم و نرخ حواله درهم در بازار به دنبال ممنوعیت استفاده از دلار در اقغانستان افزایش یافته است که می‌تواند باعث افزایش قیمت دلار در بازار ایران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =