روز جهانی جودو

استاندار اصفهان گفت: ورزش در عرصه بین‌المللی نباید خودش را در سطحی قرار دهد که مورد سوء استفاده برخی از رژیم‌های کودک‌کُش، مستبد و خون‌خوار قرار گیرد.

به گزارش ایراسین، همایش روز جهانی جودو امروز پنجشنبه(۶ آبان ماه) ساعت ۱۵ الی ۱۷ بعدازظهر، با شعار "جودو در ایران زنده است" به میزبانی میدان امام (ره) اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشور، صدیقه کعبی‌زاده دبیر فدراسیون جودو کشور، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و دیگر مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

استاندار اصفهان: تعلیق فدراسیون جودو دفاع از تئوریسم است

در این برنامه، جودوکاران نونهال اصفهانی به نمایندگی از خانواده بزرگ جودو در میدان نقش جهان گرد هم آمدند و با شعار «جودو در ایران زنده است»، خواهان رفع تعلیق ناعادلانه فدراسیون جودو ایران از فدراسیون جهانی شدند.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این همایش گفت: جودوکاران استان اصفهان در این همایش گرد هم آمده‌اند تا از هویت رفتار انسان‌دوستانه و بزرگ‌منشانه جودو ایران دفاع کنند.

وی با اشاره به تعلیق فدراسیون جودو افزود: حقیقتاً کاری که امروز با جودو کشور ما انجام شده و اتفاق ناگواری که برای آن رخ داده است؛ ورزش در عرصه بین‌المللی نباید خودش را در سطحی قرار دهد که مورد سوء استفاده برخی از رژیم‌های کودک‌کُش، مستبد و خون‌خوار قرار گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: رژیم‌های مستبد با حمایت رسانه‌های سلطه و برخی از ابرقدرت‌ها در حال جولان دادن در دنیا هستند و همه عرصه‌ها را عرصه ترکتازی خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که ورزش همیشه با جوانمردی عجین بوده است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که در ورزش جودو ما مکرر اتفاق افتاد و در سایر فدراسیون‌ها به عنوان یک خط مشی، افق و آرمان همیشه به آن توجه شده، همان هویت ورزش ما یعنی دفاع از مظلوم است اما متأسفانه برخی‌ها در دنیا این موضوع را بر نمی‌تابند.

استاندار اصفهان: تعلیق فدراسیون جودو دفاع از تئوریسم است

وی ادامه داد: در ملل آزاده دنیا رویه دفاع از مظلوم آغاز شده و بسیاری از آن‌ها نسبت به اتفاقاتی که پیرامون خود می‌افتد، ابراز نگرانی می‌کنند و پیشتاز چنین حرکت‌هایی هستند.

مرتضوی با بیان این که لشکر جودو ایران به ۹۶ هزار نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: امروز به مناسبت روز جهانی جودو (۲۸ اکتبر)، به فدراسیون جهانی جودو اعلام می‌کنیم که شما نباید ۹۶ هزار جودوکار کشورمان را تحریم کنید، این ۹۶ هزار نفر قبل از تحریم و تعلیق شما ۶۰ هزار نفر بیشتر نبودند ولی برای دفاع از این مشی که در فدراسیون جودو اتفاق افتاده است، بیش از ۳۵ هزار نوآموز جودو به این قافله پیوستند که این لشکر به ۹۶ هزار نفر رسید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم صدای جامعه جودو ایران از میدان نقش جهان اصفهان به سراسر دنیا برسد و یک تفکر جدیدی را در ذهن مسئولین ذیربط در فدراسیون جهانی جودو ایجاد کند که مواظب و مراقب باشند که همراهی کردن با رژیم صهیونیستی با هویت، اصل و ذات ورزش تضاد و جدایی دارد چراکه اصل ورزش آماده‌سازی بدن برای دفاع از مظلوم، زندگی انسانی و صلح است، رفتار و منش ورزشکاران ایرانی غیر از این نیست.

وی در پایان از مسئولین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو پیرامون واگذاری میزبانی روز جهانی جودو به اصفهان تقدیر کرد.

در پایان این مراسم، بیانیه جامعه جودو ایران پیرامون تعلیق فدراسیون جودو ایران توسط فدراسیون جهانی توسط یک دختر جودوکار به صورت فارسی و انگلیسی قرائت شد.

  استاندار اصفهان: تعلیق فدراسیون جودو دفاع از تئوریسم است     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =