افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی جامع صنعت ساختمان اصفهان

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی جامع صنعت ساختمان اصفهان بر نقش مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در توسعه صنعت کلیدی ساختمان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان که امروز(پنج‌شنبه ۶ آبان) در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه از لحاظ کمی و کیفی بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: در سایت جدید نمایشگاه اصفهان که با تکنولوژی روز دنیا و معماری کهن سال ایرانی ساخته شده، استقبال بیشتری از سمت بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را به خود دیده است.

غلامحسین عسگری رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: وجود چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور و استان پیوندی را میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا ایجاد می‌کند، بنابراین این یک پیشران و موتور محرکه‌ای برای اقتصاد خواهد بود.

تلاش برای ایجاد شهر نمایشگاهی در اصفهان

در ادامه این مراسم محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که صنعت ساختمان نقش پیشران را در اقتصاد و صنعت کشور ایفا می‌کند، اذعان داشت: شورای شهر به دنبال توسعه این مجموعه و ایجاد شهر نمایشگاهی در استان است و بنابراین ساخت نمایشگاه جدید اصفهان را به عنوان فاز اول این پروژه تلقی می‌کنیم؛ در همین راستا امیدواریم با همکاری بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی جهت توسعه فضای کسب و کار و ایجاد شهر نمایشگاهی در این مکان(محل نمایشگاه‌های دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان) انجام شود.

نمایشگاه ساختمان اصفهان نقش به‌سزایی در تأمین مصالح «جهش تولید مسکن» دارد

حجت‌اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم صنعت ساحتمان در اقتصاد کشور تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلانی که در دولت جدید تحت عنوان جهش تولید مسکن مطرح است و در یک دوره ۴ ساله باید ۴ میلیون واحد مسکونی را تأمین کنیم، قطعاً برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در این راه و برای تأمین مصالح این ۴ میلیون واحد مسکونی نقش به‌سزایی می‌تواند داشته باشد.

وی عنوان داشت: وجود این نمایشگاه‌ها باعث رونق صنعت ساختمان شده و این مسأله نیز به‌نوبه خود تأثیر چشم‌گیری در تولید ناخالص داخلی کشور و درآمد حاصل از آن دارد و باعث به‌کارگیری نیروهای فنی و مهندسی استان و کشور می‌شود.

نقش مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در توسعه صنعت کلیدی ساختمان

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی با اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این آیین بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه مدخلی برای افزایش راندمان مصرف انرژی شود و به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم مصرف انرژی را از طریق اجرایی کردن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کاهش دهیم تا تأثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد.

وی ادامه داد: چنین نمایشگاه‌هایی باید صادرات‌محور باشند چراکه برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی هیچ راهی به جز توسعه صادرات نداریم، به‌ویژه در استان اصفهان که بار اصلی اقتصاد بر روی دوش صنعت ساختمان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به محیط‌ زیست تأکید کرد: برخی کوره‌های آجرپزی در شرق اصفهان باعث آلودگی هوای شهر می‌شوند که امیدواریم برپایی این نمایشگاه‌ها عامل معرفی فناوری‌های روز دنیا و باعث توسعه صنعت ساختمان بدون آلودگی باشند.

وی اضافه کرد: همچنین مهارت‌آموزی بر اساس شیوه‌های متداول در دنیا را در صنعت ساختمان باید توسعه دهیم تا موجب شکوفایی بهتر و سریع‌تر این صنعت شود.

احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز در این مراسم با بیان این که سطح صنعتی‌سازی در کشور مطلوب نیست، گفت:  در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ساختمان‌های کشور به صورت صنعتی ساخته می‌شوند و این در حالی است که میانگین صنعتی‌سازی ساختمان در سایر کشورها ۴۰ درصد است.

نسل هفتم ساختمان‌سازی بر اساس اصول انقلاب چهارم صنعتی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که امیدواریم هرچه سریع‌تر نسل صنعتی‌سازی وارد کشور شود، گفت: امروز دنیا در نسل هفتم ساختمان‌سازی قرار دارد که منطبق بر انقلاب چهارم صنعتی است؛ این انقلاب که ۶ ماه پیش توسط سازمان ملل اعلام شد، بر محور استفاده ترکیبی از دانش و تکنولوژی‌های نوظهور است.

وی افزود: این روش به صورت پایلوت در چند کشور درحال انجام است و طی ۱۰ سال آینده صنعتی‌سازی به پیشرفت خوبی دست پیدا می‌کند و ما می‌توانیم خود را بر اساس آن به‌روز کنیم.

نقش مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در توسعه صنعت کلیدی ساختمان

به گزارش ایراسین، بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان از امروز (پنجشنبه ۶ آبان) تا ۱۰ آبان ماه، به مدت ۵ روز از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برگزار می‌شود؛ لازم به ذکر است در این نمایشگاه ۱۳۵ شرکت از ۱۲ استان کشور حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =