نشست خبری مدیرعامل سپاهان

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: باشگاه سپاهان شامل ۹۳ تیم ورزشی، ۲۳ رشته ورزشی در بخش آقایان و خانم‌ها، ۲ هزار و ۴۰۴ ورزشکار، مربی خانم و آقا بوده و حامی ورزش کارگری است.

به گزارش ایراسین، روز دوم آبان در تقویم ورزشی به عنوان روز سپاهان نام‌گذاری شده‌است. در دوم آبان ۱۳۸۶ حضور تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با صعود به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به عنوان اولین و تنها تیم ایرانی در مسابقات معتبر جام باشگاه‌های جهان محرز و قطعی شد، دو سال بعد، هیئت مدیره باشگاه در مصوبه‌ای که با استقبال و نگاه مثبت سازمان تربیت بدنی و سایر نهادهای ذی‌صلاح همراه بود، این روز را به نام روز سپاهان و آغاز هفتهٔ سپاهان نامید.

اکنون در آستانه هفته سپاهان هستیم، به همین مناسبت نشست خبری با حضور محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا ساکت ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، هفته تربیت بدنی و ورزش، پیشاپیش هفته سپاهان را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: ایام بزرگداشت و تاریخ بلند باشگاه سپاهان را که از یکم تا هفتم آبان است و در واقع تجلی آن دوم آبان است به هواداران تیم تبریک می گویم.

ایام هفته سپاهان نام‌گذاری شد

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: ما ایام هفته را به یک عنوان نام‌گذاری کرده‌ایم که روز اول آبان سپاهان، هویت و پیشکسوت است، روز دوم سپاهان سربلند، افتخارجهانی نامیده شده، سومین روز هفته در سوم آبان به عنوان سپاهان، خانواده و بانوان غرورآفرین نامیده شد، سپاهان، هواداران پرشور، سرمایه اجتماعی عنوان روز سه شنبه چهارم آبان می باشد، روز پنجم سپاهان، فولاد مبارکه و حامیان اقتصادی است، پنجشنبه ششم آباد با حضور در گلزار شهدا عنوان سپاهان، فرهنگ ایثار و شهادت را گرامی می داریم و در روز پایانی عنوان سپاهان، استعدادپروری و سرمایه انسانی را داریم.

وی در ادامه به فعالیت های فرهنگی ورزشی ایام گرامیداشت هفته سپاهان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری مسابقات فوتسال پیشکسوتان، اجرای برنامه‌های محله محور، تجلیل از بانوان غرورآفرین، حمایت از هواداران، رکاب زنی تیم قهرمان دوچرخه‌سواری برای عرض ارادت و سپاس به پرسنل شرکت فولاد مبارکه، تجلیل از ایثارگران و آزادگان و هفتم آبان رونمایی از همه تیم‌های باشگاه در رده‌های سنی دو گروه بانوان و آقایان را در نقش‌جهان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سپاهان جزو ۵ باشگاه اسپورت کلاب است

محمدرضا ساکت با بیان اینکه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به واقع یک باشگاه ورزشی است، گفت: تعدادی از باشگاه‌ها فوتبال کلاب (AFC) و برخی از آنها اسپورت کلاب هستند و سپاهان جزو ۵ باشگاه کشور است که با توجه به داشتین چندین تیم ورزشی اعم از فوتبال، فوتسال، دوومیدانی، والیبال نشسته، دوچرخه‌سواری و ووشو و غیره در رشته های مختلف،  اسپورت کلاب است.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان افزود: سپاهان در رأس اسپورت کلاب های کشور با هدف سالم‌سازی جامعه، پر کردن اوقات فراغت و تلاش برای انجام مسئولیت اجتماعی، استعدادیابی، نخبه پروری و معرفی آن‌ها برای تقویت تیم های ملی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه به ملی پوشان سپاهانی اشاره کرد و بیان داشت: باشگاه سپاهان در حوزه تیم‌های ملی ۶۷ بانوی سپاهانی در رشته‌های فوتبال، هندبال، بسکتبال، والیبال نشسته، ووشو، دوومیدانی و دوگانه، ۱۱ بازیکن در رده جوانان، نوجوانان و امید و ۴ بازیکن در رده بزرگ‌سالان ملی‌پوش داشتیم.

شرکت فولاد مبارکه گره کور ورزشگاه نقش جهان را باز کرد

محمدرضا ساکت با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه گره کور ورزشگاه نقش جهان را باز کرد، گفت: تحقق واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به مدت ۴۴ سال از دی ماه سال گذشته به شرکت فولاد مبارکه با مدیریت باشگاه و باز شدن گره کور سی‌ساله ورزشگاه نقش‌جهان با همت مدیران عامل فولاد باعث شد بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ورزشگاه فوتبال کشور به‌روز و به یک ظرفیت بین‌المللی و ملی برای فوتبال کشور تبدیل شود، فولاد مبارکه این کار بزرگ را در راستای مسئولیت اجتماعی که در خط اول فعالیت‌های اقتصادی و خودکفایی است، انجام داد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: باشگاه سپاهان شامل ۹۳ تیم ورزشی، ۲۳ رشته ورزشی در بخش آقایان و خانم‌ها، ۲ هزار و ۴۰۴ ورزشکار، مربی خانم و آقا بوده و حامی ورزش کارگری است.

وی در راستای مسئولیت های اجتماعی اضافه کرد:  به‌تازگی تفاهم‌نامه خدمات‌رسانی به محرومان بی‌سرپرستان و معلولین را با بهزیستی به امضا رسانده‌ایم.

ساخت دهکده المپیک زخم ۳۵ ساله‌ای بر پیکر اصفهان است

محمدرضا ساکت پیرامون ساخت دهکده المپیک توسط شرکت فولاد مبارکه گفت: ساخت دهکده المپیک زخم ۳۵ ساله‌ای بر پیکر اصفهان است، رسالت ساخت و تکمیل دهکده المپیک اصفهان بر عهده وزارت ورزش و جوانان می باشد، ولی شرکت و باشگاه فولاد مبارکه با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بر این مقوله تأکید داشته و آمادگی ورود به این پروژه را دارد.

در ادامه خبرنگار ایراسین سه سئوال پیرامون حق پخش تلویزیونی، VAR  و تیمداری باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در رشته واترپلو پرسید که مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ابتدا درباره حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش تلویزیونی به عنوان یک حق مسلم بین المللی برای باشگاه هاست که در ایران داده نمی‌شود و یک مبلغ ناچیزی به باشگاه‌ها داده می‌شود. ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های باشگاه‌های دنیا را حق پخش تأمین می‌کند. قرار بوده وزارت ورزش و جوانان پولی که برای تبلیغات است را بین فدراسیون‌ها تقسیم کند، بیشترین تعرفه صدا و سیما برای مسابقات فوتبال است. در رابطه با پخش تلویزیونی فوتبال ایران فقط دو تیم نیست و نمی‌شود تیم‌های دیگری مثل فولادخوزستان، فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور را نادیده گرفت. لذا انتظار می‌رود صدا و سیما نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشد. قطعاً صدایمان را از طریق نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواهیم رساند.

اقدامات اجرایی‌مان را برای آوردن سیسیتم VAR شروع کرده‌ایم

وی با اشاره به استفاده از سیسیتم VAR تصریح کرد: روز اولی که به باشگاه آمدم برای کمک داور ویدئویی اعلام آمادگی کردیم معتقدم تکنولوژی پیش برنده و ارتقا دهنده مسابقات است و ما نباید از داشتنش محروم باشیم. فدارسیون امروز روی این موضوع دارد فعالیت می‌کند. حتی فیفا آن را به نتیجه رسانده اما هنوز ابهاماتی وجود دارد. اقدامات اجرایی‌مان را برای آوردن کمک داور ویدئویی شروع کرده‌ایم و با بعضی باشگاه‌ها هم همراه شده‌ایم اما از فدراسیون می‌خواهیم در انجام این مساله تسریع شود. ضمن این‌که برنامه ریزی سازمان لیگ مشکلات جدی دارد و ما باید بدانیم برنامه بازی‌ها به چه صورت است تا تدارکات لازم را انجام دهیم.

ساکت تیمداری در واترپلو از سوی سپاهان را دارای پروسه‌ای دانست و افزود: دو ماه قبل از هر سال ورزشی کارشناسان ما رشته ها را بررسی می‌کنند. بر اساس آمایش سرزمینی، اسناد بالادستی، وضعیت و سلامت هیات و فدراسیون را مورد بررسی قرار می دهند و سپس در صورت مثبت بودن شرایط آن را به هیئت مدیره تقدیم می‌کنیم. در هیئت مدیره تمام موارد لحاظ شده و پس از تأیید کارخانه رشته و تیمداری انجام می‌شود. تیم داری سپاهان در واترپلو قطعاً بررسی می‌شود اما قولی قطعی در خصوص آن نمی‌دهم چون کار کارشناسی هنوز برای آن انجام نشده است.

فولاد مبارکه سپاهان با چند باشگاه تفاهم‌نامه‌های خواهرخوانندگی دارد

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره تفاهم‌نامه‌های خواهرخوانندگی گفت: ارتباطات بین الملل جز استراتژی‌های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است. با اهداف خاصی این موضوعات را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر با باشگاه‌هایی مثل زنیت روسیه، سانتاکلارا پرتغال، فرایبورگ آلمان، روزاریو سانتارال آرژانتین، پیونیک ارمنستان، کووالامپور مالزی، النجف عراق، العهد لبنان تفاهم نامه‌هایی را داشته ایم. تعاملات مختلفی شامل جلسات مختلف در حوزه‌های مختلف، استعدادیابی، بازی‌های دوستانه و اردو و همچنین بحث رسانه جز این تعاملات است. حتی ما آنها خواسته ایم که ابتدا آنها به ایران بیایند. اما متأسفانه تحت تأثیر بازی سازی رسانه‌های غرب قرار گرفته اند. وقتی به ایران فرهنگ و توسعه ما را می‌بینید دگرگون می‌شوند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش کار کرده‌ایم و بارها افرادی را برای یادگیری به کشورهای مختلف فرستادیم که بسیار مفید بود. ما می‌خواستیم با زنیت بازی کنیم اما برنامه‌های لیگ همه چیز را بهم ریخت. در آینده نزدیک پیونیک ارمنستان به اصفهان خواهد آمد تا با ما بازی کند. نجف عراق از ما دعوت کرد تا با آن‌ها بازی کنیم اما برنامه‌ریزی‌ها مانع برگزاری این بازی است. همه این کارها با حساب انجام شده و نگاه‌مان به ارتباطات بین‌المللی است. پورتو هم جزو باشگاه‌هایی است که با شهر اصفهان خواهر خواندگی دارد و خودمان را موظف می‌دانیم که در بخش ورزشی با این باشگاه تعامل داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =