ویترین طلافروشی

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت‌ها در بازار طلا و جواهر به ثبات رسیده و مردم می‌توانند با در نظر گرفتن دامنه نوسان ۲ تا ۵ درصدی قیمت‌ها نسبت به انجام معاملات خود اقدام کنند.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره وضعیت حاکم بر بازار طلا اظهار کرد: نوسانات اخیر قیمت‌ها در بازار طلا دلایل متعددی دارد. متاسفانه در ماه‌های محرم و صفر نبود تقاضا در بازار طلا تشدید شد اما به دلیل نوسان نرخ ارز در کشور، شاهد نوسانات مثبت یا منفی در بازار بودیم.

وی افزود: با این حال پیش‌بینی می‌شد با ورود به ماه ربیع‌الاول روند تقاضا در بازار بهبود یابد اما با توجه به انتشار برخی اخبار سیاسی اقتصادی به ویژه معرفی رئیس جدید بانک مرکزی و همچنین مذاکرات برجامی، قیمت ارز کاهش یافت و عدم تقاضا در بازار طلا تشدید شد. اکنون با وجود اینکه یک هفته از ماه ربیع‌الاول گذشته است، همچنان شاهد رکود در بازار طلا هستیم. در واقع به ثبات قیمتی در بازار طلا مطمئن نیستند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: وقتی روند کاهشی در بازار حاکم می‌شود مردم نسبت به تدام این روند نگران می‌شوند بنابراین اقدام به معامله نمی‌کنند. از آنجا که روند کاهشی قیمت طلا از ابتدای ماه ربیع‌الاول رخ داد تاکنون شاهد رکود هستیم اما به عقیده من قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

بذرافشان گفت: در حال حاضر شاهد ثبات قیمتی در بازار طلا هستیم. قیمت سکه بین ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت طلا نیز بین یک میلیون و ۱۲۰ تا یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان نوسان دارد بنابراین مردم می‌توانند با توجه به نوسانات ۲ تا ۵ درصدی که در این بازار شاهد هستیم مبادلات خود را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =