پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس ایران برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی سختی مقابل الهلال عربستان دارد.

به گزارش ایراسین، مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۴ و ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که در این مرحله کشور کره جنوبی 3 نماینده به نام‌های پوهانگ، چونبوک هیوندای و اولسان دارد، الهلال و النصر نمایندگان عربستان هستند، ژاپن، ایران و امارات تنها یک نماینده دارند که پرسولیس از ایران، ناگویا از ژاپن و الوحده از امارات می‌باشند.

در نخستین بازی روز شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ الوحده امارات در ورزشگاه کینگ سعود یونیورسیتی میزبان النصر عربستان است و از ساعت ۲۱:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس باید در ورزشگاه پرنس فیصل شهر ریاض به مصاف تیم قدرتمند الهلال عربستان برود.

الهلال ۳ بار فاتح رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا

الهلال تیمی است که تا به حال ۳ بار توانسته فاتح رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شود، این تیم در مرحله یک‌هشتم‌نهایی تیم بحران زده استقلال را پیش روی برداشت.

نماینده عربستان ۷ بار در مرحله یک چهارم نهایی حضور داشته که 5 بار به مرحله بعدی صعود کرده و تنها یک بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

الهلال در مجموع ۱۴ مسابقه در این مرحله، ۵ پیروزی، ۶ تساوی و ۳ شکست کسب کرده است، آن‌ها در حالی به کورد ۷۱ درصد صعود رسیده‌اند که با نمایندگان امارات (۲)،  قطر (۳)، کره جنوبی، عربستان مصاف کردند.

حالا برای نخستین بار الهلال باید در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با یک تیم ایرانی و در جدالی تک‌مسابقه‌ای به میدان برود.

الهلال در سال‌های  ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ مقابل تیم‌های الوحده امارات و اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورده است. آن‌ها در سال ۲۰۰۷ بدون اینکه شکست بخورند و فقط به خاطر تفاضل گل از گردونه مسابقات کنار رفتند ولی پنج سال بعد با ۲ شکست به نماینده کره جنوبی، نتیجه بازی را واگذار کردند و در نهایت  شاهد قهرمانی اولسان بودند.

در 8 بازی اخیر، الهلال در یک‌چهارم نهایی شکست نخورده و در 4 حضور قبلی در این مرحله موفق به صعود شده است.

الهلال بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد

اما نباید این را فراموش کرد که نماینده عربستان افت محسوسی هم داشته‌اند و در مرحله گروهی به سختی توانست صعود کند. الهلال بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد اما به اذعان بسیاری از کارشناسان ژرادیم نتوانسته که بازیکنان تیم را هماهنگ کند و این تیم تنها به مهارت‌های فردی خارجی‌های خود وابسته است.

الهلال خط دفاعی ناامیدکننده‌ای دارد و سرعت بازیکنانی مثل امیری، ترابی و آل کثیر و حتی عبدی می‌تواند تیم را در ضد حملات بسیار اذیت کند. اگر خط دفاعی سرخپوشان آماده باشد، این تیم شانس بسیار زیادی برای صعود و قهرمانی دارد، هرچند الهلال تیم آسانی برای نماینده ایران نخواهد بود.

پرسپولیس الهلال را قربانی می‌کند؟

پرسپولیس موفق‌ترین تیم فوتبال آسیا

پرسپولیس در سال‌های اخیر انگیزه لازم را برای درخشش در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده است؛ سرخپوشان موفق‌ترین تیم فوتبال آسیا در ۵ سال اخیر بوده‌اند و دو صعود اخیر به فینال این رقابت‌ها، به خوبی چنین چیزی را ثابت می‌کند.

یحیی بازیکنان بسیار باانگیزه و با کیفیتی دارد؛ تیم به خوبی در تابستان تقویت شده است و سرخپوشان بمب انگیزه هستند و این می‌تواند آن‌ها را برابر الهلال که این روزها اصلاً از نظر روحی خوب نیست، پیروز کند.

شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ :

الوحده امارات – النصر عربستان ساعت ۱۸:۳۰

پرسپولیس ایران - الهلال عربستان ساعت ۲۱:۳۰

یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰:

پوهانگ کره جنوبی – ناگویا ژاپن ساعت  ۸:۳۰ صبح

چونبوک هیوندای کره جنوبی-اولسان کره جنوبی ساعت ۱۳:۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =