• ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
  • کد خبر: 19538
  • readingTime: ۱ دقیقه
ضایعات قراضه آهن

قراضه و سنگ‌آهن به عنوان مواد اولیه مهم در فولادسازی این هفته را با رشد قیمتی آغاز کردند و می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت شمش فولاد نیز در بازارهای منطقه افزایش نرخ این دو ماده اولیه است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ابتدای هفته جاری (۱۶ مهرماه-۸ اکتبر) شاهد روند روبه رشد قیمتی برای قراضه بودیم. به این صورت که نرخ قراضه وارداتی از امریکا با ۱۰ دلار افزایش قیمت از ۴۳۸ دلار بر هر تن به ۴۴۸ دلار رسید و قراضه وارداتی از اروپا نیز با جهش ۱۵ دلاری قیمت از ۴۳۵ دلار به ۴۵۰ دلار بر هر تن رسید و قیمت قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز ۱۵ دلار گران‌تر شد و بهای آن ۴۵۵ دلار ثبت شد.

سنگ‌آهن نیز که طی هفته‌های اخیر روند نزولی قیمت را در پیش گرفته، در این هفته هم مانند هفته گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. به این شکل که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد از ۹۰ دلار هفته قبل به ۹۵ دلار بر هر تن رسید و ۵ دلار گران‌تر شد؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد نیز با رشد ۳ دلاری قیمت از ۱۱۵ دلار به ۱۱۸ دلار بر هر تن قیمت‌گذاری شد اما بیشترین رشد قیمتی برای سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد بود که با افزایش ۶ دلاری همراه گشت و از ۱۳۹ دلار به ۱۴۵ دلار بر هر تن رسید.

در کنار سنگ آهن و قراضه به عنوان دو ماده اصلی برای فولادسازان که رشد قیمتی را تجربه کردند، زغال‌سنگ برخلاف هفته‌های گذشته که با سرعت در حال افزایش قیمت بود، این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. به این ترتیب که زغال‌سنگ FOB استرالیا با ریزش ۱۴ دلاری قیمت از ۴۰۸ دلار هفته گذشته به ۳۹۴ دلار بر هر تن رسید و از کانال ۴۰۰ دلاری خارج شد.

گفته می‌شود مشتریان زغال‌سنگ در انتظار کاهش قیمت این ماده معدنی هستند و از این رو است که میزان تقاضا برای زغال کم شده و در نهایت قیمت نیز رو به کاهش رفته است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =