آیین تودیع و معارفه استاندار اصفهان با حضور وزیر کشور

وزیر کشور با بیان این که استاندار جدید اصفهان در زمینه اقتصاد صنعتی صاحب‌نظر است، گفت: اصفهان در تمام ادوار تاریخی ثابت کرده است که منشأ تحولات بوده و امیدوارم استاندار جدید اصفهان با روحیه انقلابی خدمت‌گزار این مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ظهر دوشنبه(۱۹مهرماه)، مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور در سالن اجتماعات نگین شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. این مراسم با حضور مقامات کشوری، امام جمعه استان اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استان، نمایندگان روسای دانشگاه ها، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و شورای اداری، فرمانداران کل اداری، اجرایی و امنیتی و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.  

احمد وحیدی در این آیین با تأکید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و همه‌گیری بحران آب در سراسر کشور اظهار کرد: اقتصاد کشور، باید با دو رویکرد مصرف بهینه انرژی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برود چراکه متاسفانه نرخ بهره‌وری بالایی نداریم و نیاز است که با تدوین و تکمیل طرح‌های آمایش سرزمین بتوانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: استان اصفهان با شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حرم، امنیت و سلامت منشأ بسیاری از تحولات در کشور قلمداد می‌شود و نیاز است که برنامه توسعه استان مبتنی بر نیازها و با رویکرد ارتقای اثربخشی دنبال شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت صنعتی بودن استان اصفهان به‌ویژه در زمینه فولاد بیان کرد: استان اصفهان در شاخص‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و صنایع دستی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است، بنابراین می‌توان متناسب با این شاخص‌ها برای این استان برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به همه‌گیری بحران آب در کشور گفت: امروز که از سفر بندرعباس راهی اصفهان شده‌ام، شاهد این موضوع بودم که استان هرمزگان، کمتر از ۲۰ میلی‌متر بارش داشته و استان سیستان و بلوچستان هم وضعیت مشابهی دارد.

وحیدی موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای مصارف صنایع را به فال نیک گرفت و گفت: این موضوع می‌تواند در کنار اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در عبور از بحران کم‌آبی کشور مؤثر باشد.

وی بیان کرد: سابقه اجرایی و مدیریتی سیدرضا مرتضوی در مقام استاندار جدید اصفهان بر پویایی، دانش بالا و ذهن قوی او دلالت دارد و ایشان در زمینه اقتصاد صنعتی هم صاحب‌نظر هستند؛ امیدوارم با حمایت علما، نمایندگان مجلس و مسئولان بتوانند مدیریت این استان را به خوبی پیش ببرند.

وزیر کشور با تأکید بر این که مفهوم عدالت برای همگان است، خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت جهان را فرا می‌گیرد؛ اگرچه کشور و ملت ما تحت فشار انواع تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته اما با اقتدار توانستیم تمام موانع را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به این که استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید در دفاع مقدس داشته است، اظهار کرد: وجود فرماندهان شهید در این استان فضای ارزشی را فراهم کرده که در چنین فضایی می‌توان مسائل را با اخوت و برادری پیش برد.

وحیدی ضمن تقدیر از زحمات استاندار سابق اصفهان گفت: خدمت‌گزاری به مردم پایه و اساس مقام استاندار است و مردم باید این موضوع را احساس کنند که استاندار به معنای واقعی کلمه خدمت‌گزار آن‌هاست. امیدوارم استاندار جدید اصفهان که جوانی انقلابی، پرکار و اندیشمند است، بتواند در خدمت به مردم موفق باشد.  

در پایان این مراسم، سیدرضا مرتضوی به عنوان استاندار اصفهان معرفی و از خدمات عباس رضایی استاندار سابق تقدیر شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =