تیرآهن

میزان مصرف ظاهری مقاطع طویل فولادی در ۵ ماهه نخست امسال و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل نشان از افت ۲۱ درصدی برای مصرف ظاهری این محصولات را دارد.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشرشده از سوی انجمن فولاد ایران، میزان مصرف ظاهری برای کل مقاطع طویل فولادی در ۵ ماهه نخست امسال با رشد منفی ۲۱ درصدی همراه شده و بیشترین افت مصرف برای میلگرد بوده است، چراکه میزان مصرف این محصول نوردی در ۵ ماهه نخست سال ۹۹ به مقدار ۳۲۷۵ هزار تن بوده اما در مدت مشابه سال جاری به ۲۵۲۱ هزار تن رسیده است.

درخصوص میزان مصرف ظاهری تیرآهن نیز افت ۱۱ درصدی در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود؛ به این شکل که مقدار مصرف ظاهری این محصول از ۴۵۸ هزار تن در سال گذشته به ۴۰۹ هزار تن رسیده و با کاهش مواجه شده است.

نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم نسبت به دو محصول تیرآهن و میلگرد، افت کمتری در میزان مصرف ظاهری داشته‌اند؛ به این صورت که مقدار مصرف از ۲۹۰ هزار تن در ۵ ماهه نخست سال گذشته به ۲۶۷ هزار تن در ۵ ماهه نخست امسال رسیده و افت ۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

از جمله دلایلی که می‌توان برای کاهش میزان مصرف محصولات نوردی ذکر کرد، افزایش قیمت، رکود در صنعت ساخت و ساز و شرایط اقتصادی فعلی در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =