افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی متالکس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حاضرین این نمایشگاه نویدبخش تحولی در معرفی دستاوردهای یکسال اخیر عرصه متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی یارمحمدیان، مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌اللملی استان اصفهان در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: با برگزاری دوباره نمایشگاه‌ها در کشور مجددا قلب اقتصاد ایران به تپش افتاد.

وی افزود: امروز در مرکز فولادی کشور (اصفهان) و در نمایشگاه بین‌المللی این استان یکی از بهترین، نمایشگاه های ایران در حوزه فولاد برگزار می‌شود. ۱۱۰ شرکت فولادی، متالورژی، ریخته‌گری و صنایع وابسته در این نمایشگاه زیبای اصفهان جمع شدند تا ثابت کنند همچنان نمایشگاه بهترین ابزار برای بازاریابی و بهترین ابزار برای توسعه صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی است.

احمد خروش، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، نیز گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه، برای یکی از پرریشه‌ترین صنایع در اصفهان، قلب اقتصاد فولاد کشور، مایه خیر و برکت باشد و بخش خصوصی و عمومی استفاده لازم را از این نمایشگاه ببرد.

سهم ۵۴ درصدی فولادی‌ها در صادرات استان اصفهان

رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان، هم در این مراسم اظهار کرد: از ۶۰۲ میلیون دلار صادراتی در ۶ ماهه گذشته تنها از طریق گمرکات استان اصفهان انجام شده است، صنایع فولادی استان سهم ۵۴ درصدی داشته‌اند. این غیر از میزان صادراتی است که شرکت‌هایی چون فولاد مبارکه و ذوب آهن یا دیگر شرکت‌های فولادی از دیگر گمرکات کشور صادر کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تاسیس فولاد مبارکه و ذوب آهن به منظور حمایت از صنعت فولاد، دو گمرک اختصاصی برای این دو شرکت ایجاد شده و در حال خدمات رسانی است. برای سایر شرکت های فولادی هم ارزیابی و ارائه تسهیلات در محل ارائه می‌شود. برگزاری این نمایشگاه و موارد گفته شده نشان از اهمیت بالای صنعت فولاد دارد.

«متالکس» نوید بخش تحولی در معرفی دستاوردهای حوزه فولاد است

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: حاضرین این نمایشگاه نویدبخش تحولی در معرفی دستاوردهای یکسال اخیر عرصه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته هستند.

وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی و در ذیل کمیسیون سیاست خارجی مجلس، کمیته ای تحت عنوان کمیته دیپلماسی اقتصادی تشکیل شد و امروز در شرایطی آغاز به کار دولت را شاهد هستیم که وزرای صمت، جهاد، نفت، اقتصاد، امور خارجی و سایر وزرایی که به هر شکل به عرصه اقتصاد مرتبط هستند، موضوع دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یک محور اساسی در برنامه کار خود قرار داده‌اند.

تلاش مجلس برای حمایت حداکثری از تولید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس برای اینکه فعالیت راحت‌تر بخش تولید و حمایت بخش صادرات و واردات از این بخش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. مجلس یازدهم رونق تولید را به عنوان یک رهکار برای علاج دردهای صنعت و تولید و به طور کل عرصه اقتصاد می‌داند و به همین دلیل تلاش می‌کند در راستای رونق اقتصادی، بالاترین سطح حمایت از تولیدکنندگان و افراد مرتبط به عرصه‌های اقتصاد، تجارت را داشته باشد.

مقتدایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بنا دارد تا دردهای کشور را با سرعت بیشتری درمان کند، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم، چاره‌ای جز پشتیبانی از تولید در بالاترین سطح انجام شود. این امر هم اکنون در حال انجام است و مجلس هم با روی باز پذیرای همه نظرات سازنده در این مسیر است.

«متالکس» نوید بخش تحولی در معرفی دستاوردهای حوزه فولاد است

آمادگی مجمع نمایندگان استان اصفهان برای همکاری با تولید

وی ادامه داد: امیدواریم اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای، که از دیرباز در کنار حوزه کشاورزی، صنعت را هم داشته است، بتواند در این مسیر پیش گام و پیش قدم باشد. برگزاری این نمایشگاه نشان از تلاش در این راستا دارد؛ اینجا بستری برای به ثمر رساندن تلاش‌های همگان در ایران است. اصفهان جایگاهی است که موفق شده همه فعالان این عرصه (متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته) در کشور را دور هم جمع کند. برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به رونق کسب و کار در کشور کمک کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بار دیگر آمادگی مجمع نمایندگان اصفهان را برای همکاری با بخش‌های مختلف تولیدی اعلام می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =