• ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 19242
  • readingTime: ۱ دقیقه
صنعت

بخش‌های صنعت و معدن و بازرگانی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۷۰۱ هزار میلیارد تومان معادل ۴۷.۲ درصد از تسهیلات بانک‌ها را دریافت کردند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، با توجه به لزوم هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در چارچوب تحقق شعار سال، اعطای تسهیلات با هدف تامین منابع لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰‌درصدی تخصیص می‏‌یابد.

در این پیوند، اولویت اصلی پرداخت تسهیلات باید آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی باشد که به‌طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

واکاوی آخرین آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت و جداول بانک مرکزی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بخش صنعت و معدن بیش از ۲۱۵.۵‌ هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری دریافت کرد که معادل ۳۰.۷ درصد تسهیلات پرداختی است.

همچنین بخش بازرگانی در چهار ماهه امسال افزون بر ۱۱۵.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد که ۱۶.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که سهم این دو بخش در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۱.۸ درصد و ۲۰.۲ درصد از تسهیلات بود.

برپایه این گزارش، تا پایان تیرماه بیشترین میزان وام‌ها و تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به بخش خدمات با ۲۹۰.۲‌ هزار میلیارد تومان (معادل ۴۱.۴ درصد تسهیلات) رسید.

همچنین در این مدت، بخش کشاورزی ۴۶.۶ هزار میلیارد تومان (معادل ۶.۶ درصد)‌، بخش مسکن و ساختمان ۳۲.۷ هزار میلیارد تومان (معادل ۴.۷ درصد) و سایر بخش‌ها ۱۹۴ میلیارد تومان (معادل سه صدم درصد) از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =